zap group mishpati logo

תאונת אופנוע - מהי?

נסעת על האופנוע שלך במהירות המותרת. לפתע, מסיבה לא ברורה החלקת ונפלת מהאופנוע. קיבלת מכה כואבת בראש, ולא כ"כ הצלחת להזיז את היד. מאוחר יותר התברר, כי החלקת בשל כתם שמן שהיה על הכביש. האם מדובר בתאונת אופנוע? האם תוכל לקבל פיצוי?

מאת: מערכת משפטי
22.04.10
תאריך עדכון: 09.09.19
2 דק'
תאונת אופנוע - מהי?

בשנים האחרונות, תאונות דרכים הפכו למכת מדינה של ממש. בכלל זה, גם תאונות אופנוע.
כאשר מדובר באופנוען, כלומר: באדם שרוכב על אופנוע, אשר נפגע בתאונת דרכים, בדרך כלל מדובר בפגיעה חמורה, שכן האופנוען חשוף יותר מנוסע או נהג שנמצא בתוך רכב. במקרים קשים יותר, מדובר אף במוות, שכן עוצמת הפגיעה הייתה כה קשה, עד שלא הותירה לאופנוען כל סיכוי להישאר בחיים.

רוצים לשאול שאלה בנושא? היכנסו עכשיו לפורום תאונות אופנועתאונת אופנוע- מה היא כוללת?

תאונות אופנוע כוללת לא רק מקרים של התנגשות בין אופנוע ומכונית או כלי רכב אחר. גם החלקה של אופנוע על הכביש (כל כתם שמן, למשל), התקלות במפגע כלשהו בכביש או אובדן שליטה במהלך הרכיבה על האופנוע, אלו מקרים שמוגדרים כתאונת דרכים. מדובר בתאונה עצמית שרוכב האופנוע גרם לה.

מאחר שהמקרים האלו נכנסים בגדר תאונת דרכים, הנפגע יוכל לקבל פיצוי מחברת הביטוח בשל הנזקים שנגרמו לו בתאונה.

יש לדעת, כי ביטוח החובה מכסה את נזקי הגוף שנגרמו לרוכב האופנוע, להבדיל מביטוח מקיף או ביטוח צד ג', אשר מכסים את נזקי הגוף שנגרמו לאופנוע או לרכב אחר שהיה מעורב בתאונה.
ע"פ חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אדם שנפגע בתאונת דרכים (בהנחה שהתאונה עונה על רכיבי ההגדרה) זכאי לקבל פיצוי בשל נזקי הגוף שנגרמו לו מחברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח חובה.

פיצוי בשל תאונת אופנוע

כמו בכל תאונת דרכים, הפיצוי תלוי באופי הפגיעה וחומרתה, גיל הנפגע, עיסוקו, השכר שהרוויח עד למועד התאונה, הנכות שנגרמה לו, ההוצאות, רמת תפקודו לאחר התאונה וכד'.

מטרתו של הפיצוי היא להחזיר לנפגע את ההוצאות שנגרמו לו בשל התאונה (הוצאות בשל טיפולים רפואיים, עזרת צד ג' וכו') ולפצות אותו על הנזקים שנגרמו לה בעטיה.

הפיצוי יכול להיות נמוך, כאשר מדובר בפגיעה מזערית שלא הייתה כרוכה בדבר מלבד ביקור בחדר מיון ומעקב קצר, למשל, או גבוה מאוד (אפילו בסך של כמה מליוני שקלים), כאשר מדובר באדם שנפגע באורח קשה ביותר בתאונה.

תאונת אופנוע או תאונת עבודה?

תאונת עבודה יכולה להיחשב, במקרים מסוימים, כתאונת עבודה. זאת, כאשר תאונת האופנוע קורית במסגרת העבודה או בדרך אליה או בדרך חזרה מהעבודה אל הבית. במקרה כזה, ייתכן שהנפגע יוכל לקבל חלק מהפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי. (יש לדעת, כי בכל מקרה הוא לא יקבל כפל פיצוי).

עוד בנושא:

תאונת אופנוע ופינוי מזירה/מדריך

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים