zap group mishpati logo

גישור הוליסטי - מהו?

רובנו שמענו על ה"גישור הקונבנציונלי" כדרך חלופית לפתרון סכסוכים. ללא בימ"ש, ללא דיונים יקרים וארוכים- אפשרות שבהחלט יכולה לבוא בחשבון במקרים מסוימים. ועל גישור הוליסטי כבר שמעתם? מהו? האם הוא יכול לעזור?

מאת: מערכת משפטי
10.06.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
גישור הוליסטי - מהו?

גישור הוליסטי משמעו - שיטה ייחודית לפתרון סכסוכים, כך שהצדדים יגיעו להבנה פנימית ולצמיחה רוחנית. הסכסוך בעצם "יתרפא" ע"י הסרת מחסומים שנותרו בגוף ובנפש. בתהליך הגישור ההוליסטי, המגשר ישתמש בטכניקות שמטרתן לשחרר חסימות אנרגטיות. הגישור ההוליסטי מתאים לכל תחומי החיים שבהם מתגלע סכסוך- החל מתחום המשפחה וכלה בסכסוכים עסקיים.

שחרור, מודעות וריפוי
כאשר אדם נמצא בלבו של סכסוך עם אחר, כל כולו סוער ומושפע מהסכסוך- הוא מושפע מכך מבחינה פיזית, נפשית, רגשית, שכלית, רוחנית ואנרגטית. המערבולת הזו שהוא שרוי בה, לא מאפשרת לו להשתחרר באופן אמיתי ומוחלט מהמצב.
בהירות המחשבה משתבשת אצלו, והוא מגיב לאירועים שמתרחשים בבחירה לא מודעת. לעיתים, אירוע פעוט וקל ערך מתסיס אותו, והוא מגיב בצעקות ובכעסים. מצב זה של כעס תמידי, מחשבות טורדניות, צער ודאגה יכול גם להוביל לבעיות בריאותיות, למשל: במערכת השתן ובכבד.

בחירה מודעת שבאה ממקום שאינו כועס, טרוד ומודאג כל העת יכולה להוביל לשינוי. הדבר רלוונטי גם לגבי עולם העסקים- אם העסקים לא ינוהלו בעזרת הומור ותוך כדי גילוי אמפתיה והקשבה לצד השני, ההתפתחות והצמיחה העסקית לא יהיו טובות ואמיתיות.

הגישור ההוליסטי מאפשר לאדם "לרפא" את הסבך שהוא מצוי בו בעזרת יכולותיו. ההנחה היא, שהסכסוך שהאדם שרוי בו הוא רק סימפטום לחוסר האישון שנמצא בגופו של האדם המסוכסך ולחוסר ההרמוניה שלו עם עצמו ועם סביבתו.

דרכי פתרון סכסוך קונבנציונליות (כמו בתי משפט, בוררות, גישור ופישור) שמות את הדגש על הסכסוך ומטפלות בסכסוך עצמו- בין אם הוא בענייני עבודה, משפחה או עסקים. לעומת זאת, בגישור הוליסטי הדגש הוא אחר- הפוקוס הוא על האדם עצמו, מחשבותיו, רגשותיו ויכולותיו.

יתרונות הגישור ההולסיטי
מבין היתרונות של גישור הוליסטי, ניתן למנות את היתרונות הבאים:
• העליות אינן גבוהות.
• אפשר לפתור את הסכסוך בזמן קצר.
• המגשר מחויב לסודיות.
• הגישור ההוליסטי מסייע להפחתת מתח, לחץ ומחלות.
• הגישור ההולסיטי נותן לאדם כלים שיסייעו לו להתנהל מול אחרים וגם עם עצמו.
• הגישור ההוליסטי תורם ליצירת חדוות חיים, יצירתיות וצמיחה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום גישור וישוב סכסוכים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים