zap group mishpati logo

החוקר לא חקר מספיק - יקבל שכר חלקי

ביהמ"ש קבע, כי חוקר פרטי יקבל 60% בלבד מהשכר המוסכם. זאת, משום שלא ביצע את מלאכתו בצורה שלמה.

מאת: מערכת משפטי
18.07.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
החוקר לא חקר מספיק - יקבל שכר חלקי

ביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה דן בתביעה של חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ש.ב.א בטבריה, נגד 4 נתבעים, המנהלים של עמותת "תלמי גאולת עם ישראל", לתשלום מלוא הסכום המגיע לו עבור העבודה שביצע.

לטענת החוקר הפרטי, הנתבעים שכרו את שירותיו באופן אישי,  ולא דרך העמותה, כדי לחקור ולנקות את שמם מהחשד לחטיפת הרב בן ארצי. לטענתו, סוכם כי עלות החקירה תעמוד על סך גלובלי של 7,500 דולר (35,949 שקלים), וכי הסכום ישולם במלואו לפני תחילת העבודה.

לדברי התובע, לאחר תשלום של 18,000 שקלים בשני תשלומים, הוא הנפיק חשבונית על שם העמותה לבקשת הנתבעים, על אף ששמה של העמותה לא עלה כלל במו"מ.

במהלך פעילות התובע, נעצרו הנתבעים למספר ימים בחשד למעילה בכספי העמותה. לאחר סיום החקירה נפגש התובע עם שניים מהנתבעים כדי לקבל את יתרת התשלום אשר סוכם עבור העבודה, אך הנתבעים אמרו לו שעליו לפנות לעמותה כדי  לגבות את יתרת הכספים.

הנתבעים טענו מנגד, כי הם פנו לתובע בשם העמותה ולא באופן פרטי ולכן אין לתובע עילת תביעה אישית נגדם. עוד נטען, כי בפועל התובע לא ביצע כל חקירה, ולא עזר להם באישומים נגדם ולכן אינו זכאי לכל שכר.

החוקר לא ביצע את מלאכתו בצורה שלמה
השופטת רים נדאף קיבלה את גרסת התובע בנוגע לכך שהנתבעים שכרו את שירותיו באופן אישי ולא בשם העמותה. עם זאת נקבע, כי התובע לא ביצע את מלאכתו בצורה שלמה.
כך למשל, התובע לא הציג הודעות חתומות של הנחקרים, לא הציג תמלילים או כל מסמך אחר שיכול היה לעזור לנתבעים במסעם לטיהור שמם.

על כן, נקבע כי התובע יהיה זכאי לקבל 60% בלבד מהשכר המוסכם, כלומר: סך של 21,569 שקלים בלבד. מכיון שהתובע כבר קיבל סכום 18,000 ₪, נפסק כי על הנתבעים יש לשלם לו סכום של 3,569 שקלים.  כן חויבו הנתבעים לשלם לתובע הוצאות משפט של 200 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין -  פסק דין

 (ת"ק 7619-02-10 שויפל נ' ויצמן ואח')

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות


 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים