zap group mishpati logo

הטיפול לא הצליח, פרופורציה תחזיר את הכסף ותפצה

מצבו של אדם שביקש להוריד שיער בלייזר הורע כתוצאה מהטיפול הלקוי. כך קבע בית המשפט, וחייב את פרופורציה לפצות אותו ולהחזיר לו את הכסף ששילם.

מאת: מערכת משפטי
04.04.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
הטיפול לא הצליח, פרופורציה תחזיר את הכסף ותפצה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בראשון לציון דן בתביעה כספית בסך 30,000 שקלים נגד פרופורציה לפיצוי בשל נזקים שנגרמו לתובע, לטענתו, בשל טיפול לקוי להורדת שיער בלייזר.

לקבלת ייעוץ משפטי בנושא פיצויים עקב נזקי גוף פנו אל עורכי דין נזיקין



במרץ 2008 הגיע התובע לייעוץ למשרדי פרופורציה בראשון לציון. בפגישת הייעוץ קיבל הסבר על הליך להסרת שיער בלייזר, המיועד להסרה חלקית של השיער (דילול). לטענתו,הוא שאל מספר פעמים את היועצת עימה נפגש, האם ההליך כרוך בסיכונים לקרחות באזור הטיפול, אך נענה בשלילה. לדבריו, לאחר כעשרה חודשים מתחילת הטיפול נוצרו קרחות ברגליו (אזור הטיפול).

" אני בקרוב מתחתן בע"ה, אין סכום שבעולם שיכול לכפר על זה שאני עם הילדים שלי לא אוכל ללכת לבריכה ולים. בבית אני הולך עם מכנס ארוך, שאני לבד בבית ואיני יכול להסתכל על עצמי".העיד התובע.

לאור האמור,  התובע פנה בכתב לפרופורציה כדי להגיע להסדר, אך לא נענה עד למועד הגשת כתב תביעתו.
פרופורציה טענה מנגד, כי היועצת, עימה נפגש התובע, לא הבטיחה לתובע הצלחה וודאית, ללא סיכונים ו/או סיכויים לכישלון הטיפול. כמו כן, לטענת פרופורציה, הטיפולים בוצעו לפי הסטנדרט הרפואי המקובל.

הטיפול לא הצליח ואף הרע את המצב
השופטת מיכל עמית-אניסמן קבעה, כי לאחר שמיעת הצדדים ועיון בתמונות, עולה כי פרופורציה לא עמדה בהבטחתה כי השיער ידולל באופן אחיד מגופו של התובע. נפסק, כי הטיפול לא צלח ואף הרע את מצבו של התובע מהבחינה האסתטית, שעה שניכרים שטחי קרחות.

המסקנה היא, כך נקבע, כי פרופורציה הפרה את התחייבותה לספק לתובע את השירות שהובטח לו, ועל כן היא חייבת להשיב לו את הסכום ששילם לה תמורתו ולפצותו  על הנזקים שנגרמו לו בעקבות הטיפול הכושל: נזקים אסתטיים וכאב וסבל.

בהתאם לכך, פרופורציה חויבה להשיב לתובע 3,900 שקלים- הסכום ששילם עבור הטיפולים ולפצותו ב- 5,000 שקלים. כן חויבה פרופורציה לשלם לתובע הוצאות משפט של 500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין
(ת"ק 4558-11-10 רונן נ' פרופורציה פי.אם.סי.אי בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה