zap group mishpati logo

ביהמ"ש: לא הוכח כי תאגיד המים של ראשון לציון פעל שלא כדין

בית המשפט דחה תביעה שהוגשה כנגד תאגיד המים והביוב של ראשון לציון. "הטענות לא הוכחו", נקבע בפסק הדין.

מאת: מערכת משפטי
09.05.11
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
ביהמ"ש: לא הוכח כי תאגיד המים של ראשון לציון פעל שלא כדין

בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון דן לאחרונה בתביעה ע"ס 30,000 שקלים נגד תאגיד המים והביוב של ראשון לציון, יו"ר התאגיד, מנכ"ל התאגיד ומנהל אגף חיובי המים של התאגיד.

עיקר תביעתה של התובעת, היא כי התאגיד גובה ממנה (כמו גם משכניה לבית המשותף בו היא מתגוררת) חיובי מים מופרזים. היא דרשה בתביעתה לחייב את הנתבעים לבטל באופן מיידי את ההתראות ואת מכתבי העיקול ובנוסף, סך של 30,000 שקלים עבור השבת הכספים שנגבו ממנה לאורך כל השנים שלא כדין, פיצוי על אותם כספים שנגבו שלא כדין ועל מעשי עובדי התאגיד, ופיצוי על עוגמת נפש, טרחה, זמן והוצאות כספיות רבות שהיו מנת חלקה במאבקה להוכחת טענותיה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

התאגיד טען מנגד, כי התובעת טועה בהבנת המסמכים שצירפה, וכן כי החיובים הגבוהים בגין צריכת מים, מקורם במצבה הגרוע של הרשת הפרטית הנמצאת באחריות בעלי היחידות בבית המשותף, הגורם לנזילות חוזרות ונשנות ולאבדן מים.

השופט יחזקאל קינר, ס. הנשיאה, קבע כי המסמכים שצירפה התובעת עוררו אכן סימני שאלה.
עם זאת, נקבע כי שעה שטרונייתה העיקרית של התובעת היא לגבי צריכת המים המשותפת של הבניין (כלומר: חיובים בגין צריכת מים שאיננה צריכה פרטית באשר לכל יחידה ויחידה בבניין), קיים קושי להבין מדוע נתונים כה מהותיים כמו קריאת המים הקודמת של השעון הכללי וקריאת המים הנוכחית של השעון הכללי אינם נכללים בחשבון המים הנשלח לבעלי הדירות מדי חודשיים. "הדבר היה מקל כמובן על כל החפץ בכך לבדוק את תקינות החשבונות ולהעלות את השגותיו במקרה הצורך", הדגיש השופט בפסק הדין.

יש להעריך את התובעת, אך טענותיה לא הוכחו
באשר לסיבות לחיובי מים גבוהים (לעתים), השופט קבע, כי יש צדק בטענת התאגיד לגבי מצב תחזוקתי גרוע של רשת המים הפרטית של הבניין, והעירייה אף הציגה מספר מסמכים בהם התובעת ובעלי דירות אחרים בבית המשותף פנו בבקשה לתקן את החשבונות ולהקטין את החיובים עקב נזילות בצנרת המשותפת ובקשתם נענתה.
עוד נקבע, כי גם אילו התובעת הייתה מוכיחה את טענותיה או חלקן, הרי שהיא הביאה בתביעתה דוגמאות מעטות בלבד לטענותיה בדבר חיובים מופרזים, המסתכמים בסכומים של מאות שקלים, סכומים זעומים לעומת סכום התביעה.

" יש להעריך את התובעת על מאמציה, ואין ספק כי היא מאמינה בצדקתה ופועלת בנחישות, גם עבור דיירי הבניין האחרים, על מנת להוכיח את טענותיה, אך לא הצליחה להוכיחן בתביעה זו", כתב השופט בפסק הדין.
התביעה נדחתה, אך השופט החליט שלא לחייב את התובעת בהוצאות.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין פסק דין

(ת"ק 9653-11-10 חליפה נ' מניב ראשון בע"מ ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים