zap group mishpati logo

ולאדימיר שקלאר יקבל פיצוי של 200,000 ₪ בשל הוצאת דיבה

בית המשפט פסק ליו"ר בית"ר ירושלים לשעבר פיצוי של 200,000 שקלים בשל הוצאת דיבה בפרסומים שונים.

מאת: מערכת משפטי
26.05.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
ולאדימיר שקלאר יקבל פיצוי של 200,000 ₪ בשל הוצאת דיבה

בימ"ש השלום בירושלים קבע, כי הנתבע, שרלי אופלגר, אחראי לפי חוק איסור לשון הרע כלפי יו"ר בית"ר ירושלים לשעבר, ולאדימיר שקלאר, התובע בפסק הדין.

נקודת המוצא לדיון נעוצה בפרסומים של אופלגר. האחרון ייחס לתובע מעשים חמורים העולים כדי עבירות פליליות. תוכנם של הפרסומים היה חריף ביותר. הם התאפיינו בטון לעגני, חלקם נעשו בעילום שם. הם נעשו באופן מכוון, ממניע של רדיפת התובע. הם הופנו לשורה ארוכה של גורמים, בתוך ישראל ומחוצה לה. מדובר בגורמים שלתובע ולאשתו זיקה מקצועית, אישית ופוליטית אליהם. חלק מן הפרסומים נעשה בדואר אלקטרוני, באופן המאפשר הפצה זמינה, קלה ומהירה שלהם, תוך הגדלה של הפגיעה הפוטנציאלית הטמונה בהם. עם זאת, לגבי חלק גדול מן הנמענים עולה, כי ההודעה לא נשלחה, שכן כתובת המייל שלהם אינה מצויינת בה.
השופט עודד שחם קבע, כי יש להביא בחשבון, כי הנתבע התלונן על התובע גם במשטרה ואצל מבקרת עיריית ירושלים.  כמו-כן יש להביא בחשבון, כי אחד הפרסומים נשוא התביעה, נעשה באתר האינטרנט Yahoo. 

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

לייצוג משפטי בתביעת הוצאת דיבה פנו אל עורכי דין נזיקין

"התפוצה של פרסומים באמצעות האינטרנט, והשתמרותם לתקופה ממושכת, נוטה להעצים את הפגיעה הנובעת מהם", פסק השופט.

פגיעה בשם הטוב של התובע
נקבע, כי לתובע לא נגרם נזק ממוני מוכח כתוצאה מן הפרסומים. עם זאת, נפסק כי אין מחלוקת שהפרסומים העמידו בסכנה את מינויו של התובע לתפקיד קבוע (להבדיל מזמני) בעיריית ירושלים, שם נשא בעמדה בכירה. התובע כינס ישיבה של עובדים בעירייה בהמשך לפרסום, על מנת לשכנעם כי אין אמת בפרסומים.  כמו-כן אין מחלוקת, כי התובע הגיע לעמדות משמעותיות בתחום הספורט, בעירייה ובעיסוקיו הפוליטיים. המדובר באיש ציבור. "עובדה זו נוטה להעצים את הפגיעה בשמו הטוב כתוצאה מן הפרסומים הפוגעניים והבלתי מבוססים", הדגיש השופט בפסק הדין.

מנגד, נקבע כי יש להביא בחשבון, כי בסופו של דבר הפרסומים לא מנעו את מינויו של התובע לתפקידים בכירים, הן בתחום הספורט והן בעיריית ירושלים, גם לאחר הפרסומים. התובע גם היה מועמד לכנסת מטעם מפלגת הליכוד, תקופה משמעותית לאחר הפרסומים.
השופט מתח ביקורת על דרך התנהלות הנתבע, אשר גרר את התובע להליך ארוך ומורכב , ולא היה מוכן לקיים גישור עם התובע.

לאור כל האמור, נקבע כי על הנתבע לפצות את התובע ב-200,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 7980-05 ולאדימיר שקלאר נ' שרלי אופלגר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים