לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אור

פיצויים לאבא שלי

שלום,אבא שלי עובד בעבודה שלו כבר 15 נה ולפני שבועיים הוא יצא לחופשת מחלה בחופשה זאת הוא עבד אצל מכר שלו בצביעת ביתו וקיבל על כך סכום כסף,הכל כמובן לא מסודר עם קבלות או משהו אלה עבודה מזדמנת,עכשיו שהוא חזר מהחופשת מחלה הבוס שלו החליט לפטר אותו,ואיך שהוא הוא שמע שהוא עבד בחופשת מחלה ,ועכשיו הוא רוצה לשלם לו רק 40 אחוז מהפיצויים,האם זה חוקי מה שהוא רוצה לעשות? הרי הוא לא עבד בעבודה אמיתית אלה רק בעבושה מזדמנת כזות בלי קבלות! אשמח לתשובה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

מעביד אינו רשאי לפטר עובד בתקופת ימי המחלה הצבורים לזכותו על פי חוק או הסכם, אולם אין מניעה לעשות כן לאחר מכן בכפוף לחובת תום הלב ותשלום כל זכויותיו של העובד.

אור

אבל זה חוקי לתת לו רק 40 אחוז מהפוציים בגלל שהוא עבד בימי המחלה שלו?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

הזכות לקבלת פיצויי פיטורים, אינה ניתנת לויתור, ומעביד אינו יכול לשלול או להפחית פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת המגיעים לעובד על פי דין, אלא אם התקיימו נסיבות חריגות ומחמירות המצדיקות את בחינת הנושא, וגם אז, המעביד אינו יכול על דעת עצמו לנקוט בהליכים אלה, וברוב המקרים יהיה עליו לעתור לבית הדין לעבודה כדי שהדבר יתאפשר.חוק פיצויי פיטורים מגדיר שני מצבים בהם ניתן לשלול/להפחית פיצויי פיטורים: 1. בהתקיים הסכם קיבוצי החל על הצדדים: הקובע אילו סנקציות משמעתיות יכול המעביד לנקוט במקרים מסוימים, ומתי ניתן לשלול או להפחית את פיצויי הפיטורים. חשוב לציין כי שלילת הפיצויים הינה הסנקציה האחרונה והחריפה ביותר.. 2. בהיעדר הסכם קיבוצי החל על הצדדים: רק בית הדין רשאי לאשר את שלילת הפיצויים או הפחתתם- ואז יונחה בית הדין על פי תקנון העבודה בתעשייה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה