לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רועי

דמי הבראה

שלום, יש לי בעיה בעניין דמי הבראה. אני עובד במקום עבודה מסויים מ-2006 ועד היום. בסוף שנת 2010 עזבתי וחזרתי לאותו מקום לאחר 3 חודשים. מעולם לא קיבלתי דמי הבראה במקום העבודה הנ"ל. השאלות שלי: 1) מכיוון שלא עברתי 6 חודשים, הוותק שלי נשמר. האם חישוב דמי ההבראה המגיעים לי הם לפי ההותק המצטבר מ-2006 או מרגע חזרתי לעבודה ב-2011 ? 2) האם בגלל שלא עברתי את ה-6 חודשים, אני יכול לתבוע דמי הבראה 7 שנים אחורה? (כלומר מהיום ואחורה עד 2007) או רק עד חזרתי לעבודה ב-2011 (ומכאן אני יכול לתבוע שנתיים אחורה ממועד העזיבה-עזבתי בסוף 2010, אז אפשר לתבוע שנתיים על 2010 ו-2009) ? 3. איך מחשבים את דמי ההבראה? מתחילת ינואר ועד סוף דצמבר באותה שנה או ממועד התחלת העבודה ? תודה מראש.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

חוק פיצויי פיטורים קובע שאם חלה הפסקה של פחות מחצי שנה בין תקופות ההעסקה - הותק נשמר. כלומר - אם עובד הועסק במשך תקופה, הפסיק עבודתו (פוטר, התפטר, יצא לחופשה ללא תשלום וכו') למשך פחות מחצי שנה - הותק נשמר. במהלך תקופת העבודה ניתן לתבוע דמי הבראה עבור כל תקופת העבודה. לעומת זאת, לאחר סיומם של יחסי עובד ומעביד, ניתן יהיה לתבוע דמי הבראה רק עבוד השנתיים האחרונות לעבודה. מספר ימי ההבראה מחושבים בהתאם לוותק שצבר העובד במקום העבודה ונמנים ממועד תחילת העסקה.

רועי

אז מה קורה במקרה שלי? האם מגיע לי דמי הבראה 7 שנים אחורה או שלא ? והאם ההבראה עבור השנים האחרונות, לדוגמה 2013 מחושבים לי על פי הוותק שנצבר מהתחלת העבודה ב-2006 או לאחר החזרה לעבודה ב-2011 ? תודה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

בהנחה והנך ממשיך לעבוד במקום העבודה הנך זכאי לקבל דמי הבראה 7 שנים אחורה. חישוב דמי הבראה מחושבים מיום תחילת העסקה.

רועי

תודה רבה ושאלה אחרונה, איך אני יכול להוכיח זאת למעסיק/רואה החשבון ? האם יש סימוכין שאוכל להציג בעניין?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה