לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
הודיה

זכויות עובדי קבלן

אני עובדת מזה כ-5 חודשים כעובדת קבלן דרך חברת כוח האדם ORS , כטלרית בבנק הפועלים בבאר שבע. בריאיון העבודה המשרה שלי הוגדרה כמשרה מלאה, מה שבפועל הסתבר כאפילו לא 75% משרה. ישנם המון ימים שבהם כלל לא קיבלתי משמרות, והמון ימים שבהם למרות שקיבלתי משמרת, שוחררתי מהעבודה לאחר כ-4 שעות, מכיוון שלא היה מספר גדול של לקוחות. ברוב הימים יוצא שאני עובדת כחמש וחצי שעות ביום. אני לא עובדת הקבלן היחידה שאליה מתנהגים ככה, ועל כן עובדות רבות כבר עזבו. קרו מקרים שבהם המנהלת שלחה מישהי שרק הגיעה למשמרת, לאחר שגילתה שיש לה מספיק עובדות (אם נרד לדקויות, המנהלת אמרה לה שאין לה צורך שהיא תישאר, אבל אם היא רוצה היא יכולה להישאר, אך העובדת שכבר מכירה את ההתנהלות ידעה שגם אם תישאר, ישלחו אותה הביתה לאחר כשעה וחצי, מכיוון שאין הרבה לקוחות). המשכורת הגבוהה ביותר אליה הצלחתי להגיע בחודש הינה 3500 ש"ח. בעבר עבדתי בעבודה זמנית בשעות הערב שאפשרה לי הכנסה קטנה נוספת, אך מאז שהפסקתי מאוד קשה למצוא עבודה לשעות הערב בלבד, ול3 משמרות בלבד בשבוע, מכיוון שאי אפשר לדעת מראש מתי יחליטו בימי חמישי ושני שבהם עובדים בפיצול, שהמנהלת לא תצטרך אותנו לעבודה בערב. חברת כוח האדם משלמת לנו מינימום לשעה ונסיעות אומנם לפי החוק, אך כל ההתנהלות המגוחכת הזו בבנק עצמו מרגישה קצת כמו ניצול ציני של החוק. האם קיים איזשהו חוק הנוגד את ההתנהלות הזו?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

אם הגדרת המשרה שלך בטופס הודעה לעובד שקיבלת הוא 100% משרה - אז הם צריכים לספק לך עבודה. אם לא קיבלת טופס הודעה לעובד מגיע לך פיצוי על פי חוק. במקרה בו מדובר בתופעה - ניתן להגיש תביעה ייצוגית.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

בנסיבות המתוארות יש לכאורה הפרת הדין מצד המעסיק. במקרה כזה ניתן לשלוח מכתב דרישה למעסיק ואם לא ייענה למכתב הדרישה ניתן להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה