לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עופר

הפסקה בזמן העבודה

שלום, אני חייל משוחרר והתחלתי עבודה מועדפת במשמרות קב"ט בבית מלון, בכל משמרת יש הפסקת אוכל ולא משלמים לנו על ההפסקה הזאת אבל דורשים מאיתנו הקב"טים להשאר בשטח המלון בכוננות, האם זה חוקי? הרי אם לא משלמים לי על שעה הפסקה איך יכולים לדרוש ממני להיות בכוננות ולא לעזוב את המלון?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

בעת הפסקה הנמשכת חצי שעה או יותר רשאי העובד לצאת מהמקום שבו הוא עובד, אלא אם נוכחותו במקום העבודה היא הכרח לתהליך העבודה, והעובד נדרש ע"י מעבידו להישאר במקום העבודה, ובמקרה כזה ייחשב זמן ההפסקה כחלק משעות העבודה. יצוין כי אם קיים במקום העבודה הסכם קיבוצי מיוחד/ענפי או נוהג הקובעים הוראות מטיבות לעניין הפסקות, הרי שתחול כמובן ההוראה המטיבה.

עופר

תודה, לא הבנתי מה זה הוראה מטיבה? ואיך אני בודק מה יש בהסכם הקיבוצי? זה בית מלון ובנוסף, מה לגבי זה שמורידים לי על שתי הפסקות למשמרת של 8 שעות אבל ישנם משמרות שיש בפועל רק הפסקה אחת?

עופר

שאלה נוספת: במשמרת יש 8 שעות, לפעמים יוצא במשמרת הפסקה אחת של חצי שעה ולפעמים שתי הפסקות של חצי שעה כל אחת, אבל המלון מוריד לי שעה בכל מקרה, גם אם יצאה רק הפסקה אחת במשמרת, האם לא אמורים לשלם לי עבור החצי שעה שאני לא בהפסקה למרות שבהסכם הקיבוצי כתוב שעה הפסקה למשמרת של 8 שעות?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה