לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אני

הורדת שעת עבודה ופגיעה בתנאים הסוציאליים

האם זה חוקי להוריד שעת עבודה ביום בגלל קשיים כלכליים של העסק? נאמר לי כי יורידו לי משכר הבסיס את שעות החוסר, לא הסכמתי ולחילופין אמר לי שיוריד לי בסעיף נפרד את הורדת חוסר השעות אך אני אספוג את ההפרשים של מה שהמעביד צריך לשלם לתנאים הסוציאליים. האם זה חוקי? מותר לו לעשות מה שבא לו במשכורת שלי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

בנסיבות המתוארות, יש לבחון את המקרה לגופו לרבות לאור ההסדרים וההסכמים החלים על פי הנתונים הספציפיים של המקרה על מנת לקבל החלטה נכונה. מומלץ לפנות לייעוץ משפטי על יסוד: תלושי השכר, הסכמי עבודה אם יש והודעה לעובד אם ניתנה. ככלל, עפ"י סעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורים, אם עובד התפטר מחמת הרעה מוחשית בתנאי עבודה, או מחמת נסיבות אחרות שביחסי עבודה שבהן אין לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתו, התפטרותו תזכה אותו בפיצויי פיטורים (אם העובד בעל וותק של שנה ומעלה בעבודה). הפחתת שכר הינה דוגמא להרעה מוחשית או נסיבות אחרות שביחסי עבודה, שבהן אין לדרוש מהעובד כי ימשיך בעבודתו. על העובד להעמיד את המעסיק על כוונתו להתפטר עקב הרעה בתנאי עבודה בטרם יתפטר מעבודתו, ולאפשר למעסיק לנסות לתקן את ההרעה, כאשר מדובר בנסיבות שבידי המעסיק לשנותן. במקרה שבו הסיכוי שההרעה המוחשית בתנאי העבודה תבוטל הוא מזערי, לא מוטלת על העובד חובת להתרות בפני המעסיק על כוונתו להתפטר. אולם מומלץ לתת למעסיק הזדמנות לתקן את ההרעה בתנאים. אם הרעת התנאים לא מתוקנת תוך זמן סביר, הרי שיש לנתק את יחסי עבודה (תוך זמן סביר). במידה ויעבור זמן ארוך יותר מזמן סביר הדרוש בשביל העובד כדי להתייעץ ולשקול את המצב יכול שיראו זאת כהשלמה.

אני

אני עובדת מעל 16 שנה במקום העבודה. ההודעה ניתנה בעל פה לפני כשלושה ימים ותצא לפועל החל מהראשון לספטמבר. האם זה זמן סביר לתת לו תשובה בראשון לספטמבר או שהוא יראה את זה כהסכמה שלי ויהיה מאוחר מידי להתפטר?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה