לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יצחק גור

תנאים סוציאליים על עמלות של איש מכירות

האם לאיש מכירות שעבד במהלך שנים רבות בחברה וקיבל עמלות ב אופן קבוע כתוצאה ממכירות ועמידה ביעדים מגיעים גם תנאים סוציאליים על העמלות, פיצויי פ יטורים וכל מה שמגיע על שכר בסיס?? לצורך העניין אין חוזה מסודר בכלל בנושא הזה בין עובד ומעביד , תודה מראש.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

על פי צו ההרחבה בדבר פנסיה חובה השכר הפנסיוני (השכר ממנו שי להפקיד לפנסיה), הוא השכר ממנו מחשבים את פיצויי הפיטורים: שכר יסוד, תוספת ותק, תוספת יוקר המחיה, תוספת-משפחה, תוספת מחלקתית או תוספת מקצועית, ועמלות. יש להפקיד לפנסיה גם בגין תשלומים לימי חג, חופשה, מחלה ומילואים. תקרת ההפקדה על פי צו ההרחבה הכללי היא השכר הממוצע במשק. השכר הפנסיוני אינו כולל בדרך כלל שעות נוספות. יחד עם זאת, יש לברר אם חל עליך הסדר הפנסיוני אחר בהתאם להסכם קיבוצי מפעלי או ענפי. מידע זה קיים בהודעה לעובד שעל כל מעסיק לתת לעובד בתחילת עבודתו או בשינוי תנאי העבודה או לפי בקשת העובד. במקרים בהם העובד זכאי על פי הסכם להסדר פנסיוני טוב יותר מאשר זה הקבוע בצו ההרחבה הכללי אין תוקף להסדר הכללי. במקרים רבים זכאי עובד לפיצויי פיטורים גם על עמלות.

יצחק גור

תודה על התשובה המהירה, אני מתכוון האם מגיע על תשלומי עמלות , ביטוח מנהלים, קרן פנסיה , קרן מקפת וקרן השתלמות, עם נניח השכר הבסיסי היה כ20,000 ש"ח לחודש בערך והעמלותת עבור מכירות בממוצע היו כ 5000 שח לחודש, במהלך די הרבה שנים, מה מגיע לעובד על ה5000 שח עמלות. תודה מראש, גור.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה