לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ג'ודי

שכר טירחה

שלום לכם אני עומדת לפני תביעה לנכות בביטוח לאומי. מה מקובל והוגן מבחינת התשלום לעו''ד? אני שומעת כל כך הרבה דעות. כמה אמורה אני לשלם תכל''ס לעו''ד שאעזר בו לתביעה מול הביטוח הלאומי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

להבדיל משכר טרחת עורך דין בקשר לתאונת דרכים, הקבוע בחוק, שכר הטרחה בקשר לטיפול בביטוח לאומי לא קבוע בחוק וכל עורך דין נוהג לקחת סכום אחר (חלק לוקחים סכום חד פעמי כלשהו בהתאם להערכתם את התיק, חלק לוקחים אחוזים שיכולים לנוע בין 10% ל20% מסה"כ הגמלאות). כל מקרה נבחן לגופו.

ג'ודי

עידו מלא תודה איש יקר על התשובה. חדד לי רק בבקשה את נושא ה 10% 20% מסה''כ הגימלאות. אני משתפת אותך ואת הצופים בשתי הצעות שקיבלתי אחת מדברת על 9,000 ש''ח. כולל הגעה איתי לועדה רפואית מאיזור המרכז לצפון הארץ שם אני גרה. הצעה 2 מדברת על 11,000 ( כל המחירים אינם כוללים מע''מ) וההצעה השלישית , לא גובים ממני תשלום , אלא אחוזים על פי תוצאות. אני מניחה שאף עו''ד לא פועל כאן ממטרות צדקה וכולם מחשבים את שכרם אבל אותם אחוזים מהגימלה....על פני כמה חודשים היא אמורה להימשך? תודה עידו

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

אינני יכול להתייחס לתיק שפרטיו אינם ידועים לי - יש כל כך הרבה מרכיבים שונים שעורך דין לוקח בחשבון בבואו לחשב את שכר הטרחה וביניהם, סיכויי ההצלחה, שווי התביעה, גילו של הנפגע ועוד. גם כאשר עורך הדין לוקח אחוזים מן הפיצוי הסופי, הוא יכול להחליט לאיזה תקופה הוא עושה כן, או לעשות כן עד תום תשלום הגמלה (במקרה כזה מכינים חוות דעת אקטוארית, שקובעת כמה כסף ישולם סה"כ לנפגע ומתוך סכום זה משולם שכר הטרחה לעורך הדין).

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פציעות קשות ושיתוקים