לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דורון

מסובך מאוד

שלום רב מדובר בתאונת עבודה חברה הביטוח שלחה אישור להסכם וסכום ותנאים עורך הדין שלי לא ידע שהתחלתי שיקום מקצועי לכן החברות הגישו בקשה דחופה לבחון את ההסכם עם חברת הביטוח עם תנאי חדש שאני בשיקום מקצועי וביקשו חודשיים של דחייה עם בקשה של עיון פנימי מה צפוי כעת האם הפשרה תתבטל ולא יהיו מעוניינים בה האם ינסו כעת לקזז את כספי השיקום ? תודה על המענה

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

בהחלט ייתכן שחברת הביטוח תטען שיש לנכות מכספי הפיצויים שמגיעים לך את דמי השיקום (ככל שקיבלת כאלו). הכל תלוי כעת במו"מ בין עורכי הדין של הצדדים, וגם עד כמה משמעותי הסכום שתקבל מהביטוח הלאומי, ככל שתקבל. אם מדובר באלפי ש"ח בודדים, סביר להניח שהפשרה לא תוכשל בגלל סכום זה. אם מדובר בסכומים נכבדים, הפשרה עלולה לא לצאת לפועל.

רונן

מדובר בלימודים ובהשלמה לקצבה מלאה כל הסכום יוצא בערך עוד 110 120 אלף שקל אבל יש לקחת בחשבון שהפסדתי צבא שהיה נותן לי שנה חינם וכן שיש מלגות שאיני יכול לדרוש בעקבות השיקום ושאני בהפסד שכר מלא כי בזמן השיקום ולימוד התואר איני יכול לעבוד האם טיעונים כאלה גם לא יעזרו ואין טעם לחכות חודשיים או שזה יכול לעזור? ב. אם אסכים נניח במקום ללא לתבוע החמרת מצב עוד שנתיים להתחייב שלא אתבע במשך 5 שנים לצורך העניין האם יש סיכוי שזה יגרום להתגמשות בעניין ההחרגה של כספי השיקום המקצועי ? תודה שוב על המענה המקצועי

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

כאשר מדובר בסכומים כאלו, יש להניח שחברת הביטוח לא תוותר בקלות. פרק זמן של חודשים, במונחי הזמן של חברות הביטוח, הוא פרק זמן קצר מאוד, ויהיה אופטימי מאוד מצדך לקוות שהפשרה תקרה קודם לכן. מבחינה חוקית יש בעיה עם התחייבות של אדם לא למצות את זכויותיו בביטוח הלאומי (יש שופטים שאינם מוכנים לקבל תניות כאלו בהסכמי פשרה). בכל מקרה, הכל תלוי כעת ביכולות ניהול המו"מ של עורך הדין שלך, שם יש להניח שייטען את כל הטיעונים כפי שמופיעים בשאלתך.

דורון

בהסכם המקורי לפני שגילו על עניין הפשרה היה תנאי כזה ששנתיים אסור לי לפנות להחמרת מצב יכול להיות שגם זה היה נפסל? ולמה זה צריך יותר מחודשיים כמו שאמרת אם כבר ההסכם היה מוכן וזה פרט שולי שנשאר להם לבדוק אותו ? (יש לציין ההסכם פשרה הוא בסכום של מיליון ו20 אלף בערך)

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

תלוי בשופט. יש שופטים שלא מתייחסים לתנייה כזו או מתעלמים. פרק הזמן הנוסף נדרש לחברת הביטוח כדי לנסות ולהשיג את התיק המעודכן שלך בביטוח הלאומי, וסתם כדי לקבל החלטה סופית (בסכומים כאלו צריכה לפעמים להתכנס ועדת פשרות וכד', מה שלא קורה כל יום).

דורון

תודה האם יש סיכוי מעבר ליכולת ניהול המו"מ שיסכימו בלי לקזז בגלל שבד"כ סכומי הפשרות עולים ממילא ככל שמתקרבים לשלבי הוכחות ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

כל מקרה לגופו. במו"מ הכל אפשרי. סכומי הפשרות לאו דווקא עולים ככל שמתקרבים לשלבי ההוכחות.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פציעות קשות ושיתוקים