לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שיר

זכאות לאזרחות פולנית

סבי וסבתי שניהם עזבו את פולין בהיותם קטינים (ילידי 31 בערך) סבי כבר נפטר, וגם היה פחות דברן ואגרן ולכן יש לנו הרבה פחות פרטים עליו, מהדברים שאני כן יודעת הם שמשפחתו הגרעינית עזבה לרוסיה בערך בתחילת המלחמה, אביו נפטר עוד לפניי שעלו לארץ והוא, אמו ואחיו עלו בערך ב-47. סבי לא שרת בצבא/בהגנה. סבתי לעומת זאת יש לה מסמכים ותמונות מפה ועד הודעה חדשה, אפילו מכרו את ביתם שבפולין לפניי כמה שנים. גם היא עזבה את פולין בהיותה קטינה, היגרה עם משפחתה הגרעינית לסיביר, ולאחר מכן עלתה עצמאית לארץ (בערך ב47) והוריה עלו כמה שנים אחריה (נגיד ב-49). הבעיה העיקרית איתה היא שהיא כנראה שרתה בצה"ל/במה שזה לא היה נחשב אז. ברור שלהוציא את האזרחות דרכה יהיה תהליך קל יותר מבחינת מסמכים, השאלה הראשונה שלי היא בהעדר מסמכים המעידים על שירות צבאי(הרישום בזמנו לא היה כזה מדהים), האם זה משנה אם היא שרתה או לא בפועל? יש להם דרך לאמת את זה? השאלה השנייה שלי היא לגביי מועד עלייה לעומת מועד קבלת אזרחות. היא טוענת שתעודות זהות הם קיבלו (סבא שלי והיא שהיו נשואים כבר בשנת 51+) רק באיזור שנת 53-54. מה השנה הקובעת ל"קבלת אזרחות זרה", שנת העלייה או שנת קבלת ת.ז?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום שיר, השירות הצבאי לא רלבנטי לגבי נשים. נשים שקיבלו אזרחות זרה (ישראלית במקרה הזה) לפני 19/01/51, איבדו את אזרחותן הפולנית. יהודים שעלו לארץ קיבלו אזרחות בד"כ עם עלייתם לארץ. על מנת לבדוק את תאריך קבלת האזרחות, יש להזמין ממשרד הפנים " תעודה המעידה על אזרחות ישראלית" שם רשום תאריך קבלת האזרחות וזה המסמך הנדרש על ידי שלטונות פולין.

שיר

האם תתכן זכאות דרך סבא אם לא שירת בצבא אך הגיע לארץ גם הוא בשנת 47 לערך? (הפך לבן 18 בשנת 50) או שגם גברים מאבדים את הזכאות ברגע שמקבלים על עצמם אזרחות זרה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

אם לפי אישור מקצין העיר הוא לא שירת בצבא ולא היה רשום למערך המילואים עד 19/01/51, לכאורה הוא זכאי גם אם קיבל אזרחות ישראלית.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני