לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דניאל

זכאות לאזרחות פולנית

שלום רב, סבתי עלתה עם משפחתה לארץ מפולין לפני 1951. לאחרונה היא גם מצאה דרכון פולני של אמא שלה בה היא מופיעה יחד איתה כילדה. סבי גם עלה מפולין, אך אין לי כמעט מסמכים בנוגע אליו. באם ניתן לבקש אזרחות פולנית לפי הסבתא בלבד?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

אם הסבתא היתה ביום 19/01/51 מעל גיל 18 היא איבדה את האזרחות הפולנית שלה. זכאות יכולה להיות דרך הסבא בתנאי שלא שירת בצה"ל לפני 19/01/51.

דניאל

בהמשך לתשובתך, קראתי שישנם מצבים בהם השלטון הפולני דאז נתן אישור ליהודים שעזבו את פולין לקבל אזרחות זרה. האם בהנחה שניתן אישור כזה, ניתן יהיה בכל זאת לפעול דרך הסבתא? לידיעה, מה הרציונאל בחוק הפולני אשר נותן עדיפות לגברים על נשים, אע"פ ששניהם לכאורה קיבלו אזרחות זרה? תודה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

החוק קובע מפורשות כי נשים שקיבלו אזרחות ישראלית לפני 19/01/51 איבדו את אזרחותן. לגבי גברים הקריטריון שנקבע הוא שירות בצבא זר. לגבי הרציונל, איני יודע מדוע נעשתה אבחנה בין גברים ונשים אך זה המצב לצערי.

דניאל

קראתי תשובות קודמות שלך בפורום, לפיהן אני מבין כי סבתי איבדה את זכותה לאזרחות פולנית, שכן היא קיבלה אזרחות ישראלית לפני 1951. לגבי סבי, בהנחה שהוציא מסמך שמאשר כי לא שירת בצה"ל, אילו מסמכים אדרש להמציא בעניינו, כדי להוכיח שהיה אזרח פולין? האם תעודת לידה פולנית מספיקה? תודה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

עליך לשלוח את המסמך אלי לבדיקה ואוכל להנחות אותך כיצד להמשיך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני