לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גילה יעקובי

אישור על רישום למילואים למרות שלא שירתו במילואים.

האם יש מצב שאכ"א מוציאה מכתב אחיד לכל מי שעלה לארץ עד לשנת 1951. ללא בדיקה אם באמת פליטי השואה החולים ורובם נכים פיזית ונפשית באמת נירשמו למילואים? האם יש אסמכתאות לרישום למילואים? או שזו עוד צורה מתוחכמת למנוע מילדינו לקבל דרכון אירופאי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום גילה, לא כל מי שעלה לארץ לפני 51 היה רשום למילואים ורבים אכן מקבלים אישור כי לא היו רשומים. את השאלה עליך להפנות לשלטונות צה"ל.

גילה יעקובי

הפניתי את השאלה לצה"ל ובקשתי גילוי מסמכים. הם לא טרחו לענות לי. האם אתה תוכל לדרוש מהם גילוי נאות וכמה זה יעלה.

דורון

הם גם לא יענו לך סיכוי סביר שאין להם שום הוכחה לרישום הזה או שהם זיפו רשימה ארוכה עם שמות אנשים שכבר פנו אליהם ותרי, זאת מלחמה אבודה

רועי

משנת 2008 אני עוסק במחקר משפחתי ועם גילויים של כמה פרטים אודות סבי, צצה לפתע זכאות להוצאת אזרחות פולנית בהנחה וימצאו מספר מסמכים. במהלך השנים האחרונות ולאחר שאילתות רבות מספור לארכיונים שונים, הצלחתי למצוא פיסות מידע שהובילו למציאת מסמכים משמעותים המאפשרים השבת האזרחות של סבי (עבודה לא קלה). מאחר וזהו תנאי סף, דבר ראשון פניתי לצה"ל וקיבלתי אישור מקצין העיר בפורמט הנדרש כי אכן לא שירת בצה"ל בשום צורה ואפילו לא יום אחד. מצויין! העברתי את האישור למספר עורכי דין שאישרו בפני שהמסמך תקין ומצויין לצורך הגשתו לרשויות בפולין. ברשותי האישור משנת 2008 בפורמט הבא (שזהו הפורמט שהיה קביל על הפולנים בשנת 2008) אישור על אי שירות בצה"ל ע"ש: במאגרים הממוכנים והלא ממוכנים של צה"ל, לא אותר המידע הנוגע לנדון, וככל הידוע לצה"ל הנדון לא גויס לשירות בצה"ל בתאריכים אלו, ובכלל זה לא שירות חובה, קבע, מילואים או כל שירות אחר בתאריכים אלו. אישור זה נכון ליום הוצאתו. ____________________ כפי שציינתי לאחר מאמצים רבים והשקעה רבת שעות במחקר והתכתבויות השגתי את המסמכים המיוחלים בעלות של אלפי שקלים והתחלתי תהליך עם עו"ד להגשת המסמכים לרשויות בפולין. במקביל נדרשתי ע"י העו"ד לבקש מצה"ל את אותו אישור שברשותי רק עם תאריך עדכני ושינוי בכתורת מ"אישור על איש שירות בצה"ל ע"ש" ל"אישור על איש שירות בצה"ל ע"ש ___בין ה 15.05.1948-19.01.1951" (הם רק צריכים להוסיף את התקופה בין יום קום במדינה ויום סיום תוקפו של חוק האזרחות הפולני השני משנת 1920). במאי 2016 שלחתי לקצינת פניות הציבור בקשה עם צרוף המסמך המקורי משנת 2008 בבקשה מפורשת לנוסח הנדרש. כעבור חודשיים קיבלתי בדואר את האישור, אך לתדהמתי קיבלתי אישור בנוסח הזוי כאילו הגיע ממשטר מחשכים שכותרתו "אישור על שירות מילואים מדצמבר 1950 ועד 1965", כלומר היה רשום בצה"ל אבל לא שירת אפילו יום אחד בשום שירות. כמובן שנוסח זה שולל מידית את הסיכוי לארזחות פולנית. אני ביקשתי נוסח מסויים וצה"ל שולח אישור על חובת שירות מילואים פעיל בצה"ל. מה עניין שמיטה אצל הר סיני? ובכלל העניין נראה מוזר כי אני יודע בוודאות מאבי ושאביו לא גיוס ולא שירת אפילו יום אחד בשום שירות. פניתי לרבי גוגל שהשיב בחוכמה כי החל מאפריל 2016 אישורים בגין אי שירות בצה"ל יונפק ע"י קצין פנית הציבור. עד אפריל 2016 האישורים הונפקו ע"י קציני ערים. כל התהליך שעברתי, הזמן היקר שהשקעתי והכסף הרב שהוצאתי התבססו על העובדה המוצקה שברשותי מסמך תקין וחד משמעי על אי שירותו של סבי בצה"ל, עליו צה"ל חתום. אני מאמין שרבים שניסו או מנסים להוציא אזרחות פולנית נתקלו בבעיה דומה. איך יתכן שביידי אישור רשמי מצה"ל על אי שירות והצבא מנפיק לי במועד אחר אישור הסותר את האישור המקורי? האם שווה להתעקש עם צה"ל על הנוסח? אשמח לדעת אם מישהו עבר סיטואציה דומה ומה הדין בדבר מסמך הסותר באופן מובהק מסמך מוקדם יותר.

ברק

יש הרבה מאד סימני שאלה בנושא הזה הרבה אנשים מבוגרים וחולים פתאום נרשמו כרשומים במאגר של צהל וכמעט כולם נרשמו בימים האחרונים לפני התאריך זה מאד מוזר אבל אף לא יופתע אם יסתבר שזה הכל שקר של פקידים ציונים מדי שלא אכפת להם החוק או המוסר זה לא תהיה הפעם הראשונה או השניה, שישראל שיקרה ורימתה כדי למנוע מישראלים להגר מישראל

גילה יעקובי

האם ניתן לדרוש מצה"ל לראות אם אכן אבי הפליט והחולה היה אכן רשום למילואים. וכן אני ילידת פולין הייתי בת שנתיים. שנת עלייה לפי זיכרוני 1950.לא יודעת אם הורי היו נשואים. האם יכולה לבקש אזרחות לפי אימי בלבד?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום, השלטונות בפולין ידרשו בכל מקרה אישור מצה"ל. במקרה שלך, הזכאות יכולה להיות רק דרך האבא בתנאי שלא שירת בצה"ל או היה רשון למערך המילואים.

גילה יעקובי

שכחתי לציין שאבי ז"ל היה יליד 1902 ובאמת לא סביר שהיה רשום למילואים.

גילה יעקובי

האם ניתן לדרוש מצהK הוכחה אוטנטית על רישום למילואים בשנת 1950.? זה לא הגיוני שפליט חולה שנולד ב1902 נרשם באמת למילואים. וכמה זה יעלה?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני