לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עדי

שאלה בקשר לזכאות לדרכון

סבתי שכבר אינה בחיים עלתה לארץ מפולין בגיל 5, בשנת 1934 (ילידת 1929). הוריה והורי אביה חיו בשראדז', כמו גם היא ואחיה לפני עלייתם לארץ. אביה לא שירת בצה"ל או בכל צבא זר. גם היא לא שירתה בצה"ל. האם יש דרך לאשרר עבורה אזרחות פולנית כדי שנוכל להוציא לבתה ולנו הנכדים דרכונים? האם עלינו לטפל באשרור האזרחות של הוריה קודם לכן מכיוון שהיתה קטינה? אין לנו תעודות לידה. ייתכן שיש לנו דרכון פולני של אבי הסבתא. כיצד מבררים על חיפוש מסמכים בשיראדז'? ובכלל, מאיפה להתחיל?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום עדי, לצערי סבתך איבדה את אזרחותה הפולנית הואיל וקיבלה אזרחות ישראלית לפני 19/01/51 בהיותה מעל גיל 18. לפי החוק הפולני, היא איבדה את אזרחותה הפולנית.

עדי

שאלת המשך: היא קיבלה את האזרחות הישראלית לפני גיל 18. האם זה משנה? והאם ניתן לאשרר את האזרחות של אביה ומשם להמשיך הלאה? הוא הרי היה אזרח פולני עם חיים ורכוש בפולין, שאותם אוכל להוכיח, ונאלץ לעזוב לפני פרוץ השואה. האם זו יכולה להיות נקודת התחלה חלופית?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

הואיל וביום 19/01/51, סבתך היתה מעל גיל 18 וקיבלה אזרחות ישראלית, היא איבדה את אזרחותה. העובדה כי אביה היה אזרח פולני אינה מועילה הואיל ולא ניתן לדלג על דור וצאצאיהם של הסבתא גם כן אינם זכאים לצערי.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני