לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אניטה חסון

אמי ויתרה על אזרחותי ב-1949 כשהייתי בת 8 (עם העלייה לישראל)

שלום רב, אני ילידת פולין (1941), בת לשני אזרחים פולנים. אבי נספה במלחמה ב-1942, ועליתי לישראל ב-1949, בגיל 8, יחד עם אמי. אמי ויתרה אז על האזרחות של שתינו. נאמרו לי שני דברים סותרים: 1) שכיום כבר לא יתחשבו בויתור של אמי על אזרחותי ב-1949 , ושכיוון שאבי היה אזרח פולני, לא תהיה לי בעייה לשחזר אזרחות מחדש. - האם זה נכון? 2) מצד שני, נאמר לי, שכיוון שאבי לא היה בחיים בעת עלותנו לארץ, ואמי היא שויתרה על אזרחותי, אז יש בכך איזה סיבוך, כי אז מחשיבים הכל לפי האם – ואז ייתכן שלא יחזירו לי את האזרחות שהיא ויתרה עליה? – האם זה נכון??? האם עדיין אני יכולה להוציא אזרחות רגילה (שלא דרך הנשיא) - כזו שתעבור גם לצאצאים??? בציפייה לתשובתכם, א. חסון.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום אניטה, בעיקרון את זכאית להשבת אזרחותך הפולנית (אזרחות רגילה). יש להוכיח במסמכים כי אביך היה אזרח פולני ולא איבד את אזרחותו.

אניטה חסון

לעו"ד זילברגר - תודה על תשובתך אך לא ברור לי מדוע? ומה עם הטענה, שמאחר ואבי כבר לא היה בחיים כשעלינו לישראל, כי אז האזרחות שלי נמדדת לפי האם שויתרה עליה, ולא לפי האב שבזכותו קבלתי אותה? ומה עם הטענה, שאצל הפולנים אי-אפשר לבטל ויתור על אזרחות? אודה לך, אם תסביר לי איזה חוק או תיקון-חוק קיים כאן לטובתי בכל-זאת? מאד אודה לך על ההבהרות, אניטה חסון.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום, הואיל והוריך התחתנו ואת נולדת לפני 19/01/51 (התאריך בו שונה החוק הפולני), אזרחותך נקבעת על פי האב בלבד ולא על פי האם. האבא היה אזרח פולני ולא איבד את אזרחותו על פי המידע שמסרת. הויתור של אמך על אזרחותה, אינו רלבנטי לצורך הענין.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני