לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דיתי אני

אבדן אזרחות פולנית עקב עלייה ארצה

אדם (גבר, לא אשה) שעלה מפולין בשנות השלושים ארצה - האם בכך אבד אוטומטית את אזרחותו הפולנית ? אני לא שואלת לגבי הזכאות לצאצאים שלו אלא האם הוא עצמו אבד בזמנו את אזרחותו. תודה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום, תלוי מתי הוא נולד. אם נולד ב1900 או לפני, איבד אזרחותו באופן אוטומטי. אם נולד אחרי, יש לוודא שלא עשה שירות בצה"ל בין 14.5.48-19.1.51 במידה ולא שירת, יש זכאות. במידה וכן שירת באותה תקופה, איבד אזרחותו באופן אוטומטי.

דיתי אני

מה שעקרוני לנו למטרותינו הוא לדעת האם יתכן שבשנת 1941 כאשר הוא כבר היה בארץ והתחתן, הסטטוס שלו היה אזרח פולני ? (נולד 1918 ועלה ארצה בשנות השלושים). אותנו מענין כרגע הסטטוס שלו עצמו בשנת 1941 (לא הזכאות בהמשך). אנחנו מנסים להוכיח שבשנת 1941 לא יתכן שהוא עדיין היה אזרח פולני. (למטרותינו זה מה שצריך להוכיח).

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

מהרגע שהוא עזב את פולין לאחר הקמתה ( 1920) קיים סיכוי שאיבד את אזרחותו הפולנית. לפיכך בהליך בקשת האזרחות הפולנית פועלים לאשרור האזרחות שלו.

דיתי אני

השאלה שלי : האם בטוח שאבד אותה ? עלינו להוכיח שב-1941 הוא לא החזיק בה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

לא ניתן לדעת בוודאות

דיתי אני

אני אחדד את השאלה : אנחנו מקוים שהוא בשנת 1941 לא היה פולני (מצב זה יהווה בעיה עבורינו) אלא מקוים שעקב עליתו ארצה הוא היה בשלב ההוא מחוסר אזרחות (או בעל אזרחות ארצישראלית בלבד). הוא נולד 1918 והתחתן בארץ בשנת 1941. אבל השאלה לא מיועדת לבדיקת זכאות אלא כדי להבין איזה סטטוס היה לו בשנת 1941 כאשר התחתן בארץ : האם יתכן שהוא אז החזיק , בפועל, באזרחות פולנית?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני