לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מאיה

זכאות לאזרחות או דרכון

שלום לעו״ד הנכבד יש לי שאלה לגבי זכאות מצד הסבים והסבתות. הורי של אבי עלו לישראל בסביבות שנת 48- זה בטוח היה לפני 49 כי זו השנה שאבי נולד, סבתי נולדה בסוף שנות ה-20, לא ידוע לי לגבי סבא (ידוע לי אבל כי היה מבוגר ממנה במקצת- אבל יכול להיות שנולד בשנות העשרה או תחילת העשרים). אני יודעת ששניהם לא שירתו בצה״ל. אבל הבנתי שמיהם לא מגיעה לי זכאות כיוון שעלו לפני שנת 51. אני בודקת כרגע תאריך עלייה של אבא של אמא, אבל הוא כבר אינו בחיים אז זה לוקח זמן. אף כנראה שעלה לפני אשתו לשעבר (סבתי) השאלה שלי היא בעיקר לגבי אמה של אמי. היא נולדה בשנת 28, את המלחמה בילתה ברוסיה עם הוריה ואחיה, אחרי זה חזרו לפולין עד נובמבר 50 כשאז עלו לישראל, היא מעולם לא שירתה בצה״ל. עכשיו אני יודעת שהתאריך חיתוך הוא בינואר 51 (ה-19 אם אינני טועה). אני תוהה אם שמא בגלל הקרבה לתאריך החתך אם יש לדעתך סיכוי לערער לקבלת אזרחות או לפחות דרכון? תודה מראש על התגובה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום רב, החוק הפולני לגבי נשים קובע כי נשים שעלו לארץ לפני 19.1.51 ועברו את גיל 18 (בשנת 1951) איבדו אזרחותן הפולנית באופן אוטומטי. החוק הפולני לגבי גברים קובע כי גברים שעלו לארץ לפני 19.1.51 וגויסו לצה"ל בין 14.5.48-19.1.51 גם כן איבדו אזרחותם באופן אוטומטי. אם סבתך (מצד האם) עלתה לארץ אף יום לפני 19.1.51 וכבר הייתה מעל גיל 18, אזי שאיבדה אזרחותה הפולנית לדורות. לגבי הסבים, ניתן לבדוק זכאותם באמצעות פנייה לייעוץ אישי. בברכה, עו"ד עמיחי זילברברג.

דניאל קרת

אמא נולדה בפולין ועלתה לארץ אחרי מלחמת העולם בשנת 1949 , בהיותה בת 10 . האם זכאית לדרכון פולני ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון זילברברג עמיחי

שלום, אזרחותה מותנית באזרחות אביה. אם עלה לארץ לפני 19.1.51 יש לוודא באמצעות אישור מצה"ל כי לא שירת בצה"ל בין 14.5.48-19.1.51. במידה ושירת, איבד אזרחותו הפולנית וכך גם צאצאיו לדורות בברכה, עו"ד עמיחי זילברברג

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון פולני