לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דני

תשלום מס על עבודה חד פעמית.

אני עובד בתור שכיר ועשיתי עבודת ייעוץ חד פעמית לחברה אחרת. מה הנוהל מול מס הכנסה במקרה חד פעמי כזה בהנחה שהחברה השניה לא תוציא לי תלוש על התשלום ואני לא רשום בתור עוסק מורשה ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד איתי ברכה

דני שלום, שכיר יכול לדווח על עבודה חד פעמית באמצעות טופס עסקת אקראי שמספרו 8356. ההשלכות בגין עסקת אקראי נחלקות לשלושה תחומים מיסויים שונים: 1. הטיפול מול מס הכנסה – יש לגשת למס הכנסה ולבקש ניכוי מס במקור לגבי העסקה הספציפית (כמה מס יש לנכות מן העסקה הנ"ל). על המבקש לקבל מראש ממזמין השירות את מס' התיק ומס' תיק הניכויים שלו. ללא אישור הניכוי במקור, יצטרך מקבל השירות לנכות במקור 4% מן ההכנסה (שיעור מס מקסימלי). 2. הטיפול בביטוח לאומי – מאחר ומדובר בהכנסה מעבודה נוספת, יש למלא בטופס 6101 של הביטוח הלאומי את פרטי ההכנסה הנוספת והם ישלחו לנותן השירות שובר לתשלום. 3. הטיפול במע"מ – עסקת אקראי מהווה עסקה בחוק מס ערך מוסף ולכן תיתכן חבות במע"מ בשל עשיית עסקת אקראי. בחוק מע"מ יש שתי חלופות לעסקת אקראי: האחת – מכירת טובין והשנייה – מתן שירות בעל אופי מסחרי באקראי. במצב בו אנו נותנים שירות במסגרת המקצוע שלנו, מקבל השירות יוציא לעצמו חשבונית עצמית ונותן השירות יקבל את התמורה ללא מע"מ.

נדב מ

האם תשובה זו עדיין תקפה גם היום? האם תשלום שאינו בסוף העבודה אלא באבני דרך במהלך תקופת ביצוע העבודה על-ידי נותן השירות מתנגש עם הדברים לעיל? האם יש מגבלת סכום כולל או משך עבודה שמעבר אליהם התשובה לעיל כבר לא חלה?

ינאי מן

לגבי תשובתך על עבודה חד פעמית, כתבת שאם אין פטור ינוקה מס מרבי 4 אחוז התכונת ל 40 אחוז?

איתי שחר

מה עושה מרצה שמעוניין לשלם שכר לעוזר המחקר שלו (סטודנט), לשלם על כך מס מעביד ושהסטודנט ישלם מס הכנסה, אך אין בידו תיק ניכויים שכן אינו מעסיק על דרך הכלל?

מימון ציפורה

סטודנט שהתבקש להרצות בתשלום עסקת אקראי חד פעמית חייבת בפתיחת תיק במס הכנסה הוצאת חשבונית? או פטורה ומחייבת הצהרה בכתב על קבלת הסכום?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מיסים