לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שלום

אישור הסכם הורות משותפת ללא מזונות בבית משפט

שלום, האם יש בעיה לאשר בבית משפט מאשר הסכם הורות משותפת (חצי-חצי) ללא מזונות (מוסכם על שני הצדדים כאשר הכנסת האישה גבוהה משמעותית מזו של הגבר)? אני שואל זאת מכיון שהיינו אצל מגשרת אשר טוענת כי בית המשפט לא יאשר הסכם כזה גם אם יש הסכמה בין שני הצדדים וטענה כי המינימום הוא 850 ש"ח לילד. הוספת סעיף כזה בהסכם תגרור כמובן ביטול התכניות שלנו על הבאת ילד משותף (מבחינתי). תודה רבה!

item.Author מנהל הפורום עורך דין קרני שלו

היי שלום, אכן כך הדבר - מתוקף היותך יהודי חל עלייך הדין האישי משמע עלייך לשלם מזונות קטין עבור ילדך. גם אם התנתם על כך- כלומר הסכמתם כי לא ישולמו מזונות, ביהמש לא ייעתר לסעיף זה ולא יאשר. עוד עלייך לדעת, כי תמיד האישה תוכל לתבוע מזונות קטין עבור ילדיכם המשותף. צר לי אולם סעיף שכזה לא יכובד על ידי בית המשפט קרני

שלום

אז מה המינימום שבית המשפט יאשר מזונות? אין שום התחשבות במצב הכלכלי של הגבר והאישה? וכמו כן, מה לגביי התקדימים של השנים האחרונות בנוגע לאיזון משאבים ופסיקות מזונות ברוח ועדת שיפמן? תודה רבה!

item.Author מנהל הפורום עורך דין קרני שלו

מזונות מינימום זה תלוי שופט ואולם סך של 800 ש״ח עבור קטין נשמע סביר ויכול כי יעבור אישור בית משפט. עניין איזון המשאבים, ועדת שיפמן וכו אלו הם נושאים שלא עוסקים באי מתן מזונות עבור קטין. דע לך כי גם אם לא תלכו לאשר הסכם בבית המשפט ותעשו ילד ״מתחת לרדאר״... תמיד תוכל האישה לגשת לביהמ״ש לאחר הלידה לדרוש מזונות עבור הקטין ואתה כאב יהודי תהא חייב לשאת בתשלום חודשי זה.

שלום

תודה רבה על התשובות! שאלה אחרונה: במצב של הורות משותפת (חצי-חצי), גם פערי השתכרות משמעותיים (7000-8000 ש"ח נטו לטובת האישה) לא ישכנעו שופט לוותר על מזונות? הרי במצב זה הוצאות האישה והגבר שווים לחלוטין ? כל אחד דואג לילדים לכל כשהם אצלו... אז מה ההיגיון להוריד את הגבר למצב שבו הוא יוכל לדאוג פחות לילדים כשהם אצלו?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסכמי הורות