לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דנית שוורץ

דמי לידה

שלום רב! מי נחשב למעסיק 'קרוב משפחה' לצורך תביעה לדמי לידה? האם גיס הוא קרוב משפחה לעניין זה? תודה!

item.Author מנהל הפורום רונן אבניאל - משרד עורכי דין

דנית שלום, גיס אינו נחשב קרוב משפחה לעניין זה. יחד עם זאת, במקרה בו יחסי העבודה אינם מסודרים, כבר פסק בית הדין לעבודה בעבר כי מדובר בקרוב משפחה וסירב להעניק דמי לידה.

דנית שוורץ

תודה על המענה המהיר! עבדתי בחנות של גיסי. קיבלתי תלוש משכורת מסודר ונוכו ממנו תשלומים לביטוח לאומי ולמס הכנסה. במענה הטלפוני של ביטוח לאומי קיבלתי תשובה שגיס כן נחשב לקרוב. יש אפשרות להפנות אותי לסעיף בחוק/תקנות/הגדרות/תדריך לאזרח.. כל מקום שמפרט מיהו קרוב ואוכל להוות לי אסמכתא מול ביטוח לאומי? תודה רבה!

item.Author מנהל הפורום רונן אבניאל - משרד עורכי דין

מתוך סעיף 1 לחוק הביטוח הלאומי. הגדרת מבוטחת נמצאת בסעיף 40. "עובד" - לרבות בן משפחה, אף אם אין בינו לבין קרובו המעסיקו יחס של עובד ומעביד, ובלבד שהוא עובד במפעל באופן סדיר ובעבודה שאילולא עשה אותה הוא, היתה נעשית בידי עובד; לענין זה, "בן משפחה" - אחד ההורים, ילד, נכד, אח או אחות;

דנית שוורץ

תודה רבה. במקביל להודעה שכתבתי בפורום, שלחתי גם 'שאלה כללית' לביטוח לאומי (בשירות האינטרנטי) וקיבלתי תשובה כזו: "קרוב משפחה ע"פ החוק הוא אחד ההורים, אח, אחות, ילד, נכד. כמו כן כאשר יש קרבה משפחתית של גיסים, הורי האישה או הבעל, כלה או חתן וכו'' גם נבדק האם התקיימו יחסי עובד ומעביד או שמדובר בעזרה משפחתית". אני ממש לא מבינה. איך הם מתכוונים לבדוק יחסי עובד-מעביד? מה יהיו הדרישות שלהם?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ביטוח לאומי