לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ש. רון מת"א

זכויות הלקוח בעת שעו"ד שמתפטר

שלום לך עו"ד יקר. אשמח לקבל תשובה ,למצב שבו העו"ד מבקש להתפטר מתפקידו,ומתקשר להודיע על כך,, ערב לפני הדיון, האם זה חוקי לעשות זאת ? ומהם קורה עם הלקוח מול השופט ,כשיצטרך להגיע לבית המשפט לבדו, כי נותר ללא עו"ד ? והאם מגיע ללקוח לקבל בחזרה את מיטב כספו,על פי חוק ? (מדובר בסכום של עשרות אלפי שקלים ,אשר שילם לעו"ד.) בתודה ש. מהמרכז.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

שאלתך מערבת נושאים שונים מתחום סדרי הדין, החוזים ואתיקה. כל התשובות שכאן הן תשובות עקרוניות שעשויות להשתנות פי העובדות המסויימות של כל ענין וענין. לפי דיני חוזים אי אפשר לכפות על עו"ד להמשיך ולתת שרות ללקוח אם הוא סבור שישי מניעה לכך. לפי דיני חוזים עסקה שלא הושלמה, אלא בוטלה - זכאי כל צד להשבה של מה שנתן תמורת דבר שטרם קבל. לפי כללי האתיק התפטרות עו"ד צרכיה הלעשות באופן שלא יפגע בלקוח. לפי סדר דין אזרחי, אם החל כבר ההליך המשפטי שחרור עו"ד מתפקידו ייעשה רק באישור בית המשפט. הלקוח צריך להופיע בבית המשפט ולבקש הארכת מודע עד שיימצא עו"ד אחר.

ש . מת"א

עו"ד גדות, ראשית, תודה רבה לך על ההסברים הברורים,שמאוד הועילו - עבורי. שנית,ברצוני לברר האם אתה עוסק גם בירושות-מקרקעין ? ואם כן, יש לי שאלה בנושא,מאחר והתעוררו חילוקי -דיעות ביני לבין העו"ד ,שאמור לייצג אותי, וכאשר העו"ד רוצה לפנות לביהמ"ש ,ולבקש ביצוע הערת- אזהרה לקרקע שבעיזבון, ובכך - להבטיח שהקרקע לא תימכר על ידי הצד המתנגד,עוד לפני תום המשפט. לצורך זה ,אמר לי העו"ד כי יהיה עליי לחתום על טופס בקשה שמיועד ל-ביצוע "הערת -אזהרה ", אבל ,בטופס לא קיימת הגבלת סכום,(זו חתימה על טופס שבו "הסכום - פתוח" .) השאלה: האם אכן מקובל לחתום על טופס שכזה, בכדי לבצע הערת אזהרה ,או שיש דרך נוספת לכך ? הדאגה שלי היא: שאם בעתיד, שוב יהיו בינינו חילוקי -דעות, העו"ד יוכל לרשום בטופס כזה, כול סכום כספי אשר יעלה על דעתו, ומכך חששותיי לחתום,והתחושה כי יש להיזהר שלא ליפול -בפח. אבל,, בשל חוסר רצוני לחתום לו, כדי שלא להסתבך בעתיד, העו"ד מאיים שיתפטר -באם לא אחתום עד מחר. שאלתי אליך עו"ד גדות , האם יש דרך אחרת שידועה לך,בה ניתן יהיה לחתום על בקשה לביהמ"ש ,לביצוע הערת אזהרה לקרקע, ומבלי להסתבך בטופס אשר בו הסכום נשאר פתוח ? אודה להתייחסותך האדיבה. ואשמח לדעת אם עיסוקך גם בתחום של מקרקעין -בעיזבון ? בברכה, ש. מהמרכז.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות