לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אנונימי

הורים בפשיטת רגל

שלום, הוריי נמצאים בהליך של פשיטת רגל, קרי - אין באפשרותם לנהל חשבון. אמי ביקשה ממקום עבודתה להעביר את משכורתה לחשבוני האישי, כמו כן - אבי מפקיד מדי פעם צ'קים בחשבוני על-מנת לשלם חלק מהחשבונות אותם נטלתי על עצמי. האם הדבר הנ"ל נחשב לעבירה פלילית? או שאין מה לדאוג בנושא? אני חייל בצה"ל אם הדבר משנה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד איתי ברכה

שךום וברכה! כעקרון אדם הנמצא בהליך פשיטת רגל, מחוייב לדווח על הכנסותיו מכל מקור שהוא ע"מ לעמוד בקריטריונים אשר נקבעו בפשיטת הרגל. הפקדת שכר או שיקים או כל הכנסה אחרת בדרך עקיפה שאינה מדווחת לקופת הנשייה מהווה עבירה כמובן ומסכנת גם את הליך פשיטת הרגל כולו. כמובן שמי שמסייע לעבירה זו נחשב כמסייע הנושא באחריות פלילית אף הוא. חשוב בכל מקרה סבוך שכזה לא לפעול בצורה אסורה אלא לתכנן העניין נכון באופן אשר יאפשר לקבל הכנסות, אך לא לסכן את הליך שיטת הרגל ולא להסתכן מבחינה פלילית. נציין כי כיום הבנקים מדווחים באופן רציף יותר על תנועות חריגות בחשבון של אדם ולכן באם דיווח שכזה יגיע אל הרשות, תוכל זו לחקור באשמת העלמת הכנסות והעלמת מס. מומלץ להיזהר.

אנונימי

כמובןשכל ההכנסות של הוריי מדווחת בכל חודשיים לרשויות. אין פה אי-דיווח. האם הדבר עדיין מסוכן?

item.Author מנהל הפורום עו"ד איתי ברכה

העובדה שההכנסה מדווחת האמנם פוטר אתכם מחבות פלילית ביחס להעלמת מס. עם זאת, עדיין קיים סיכון מצד הליך פשיטת הרגל. יש לבחון את תנאי פשיטת הרגל ולבחון דרך לקבל ההכנסות באופן אשר לא יסכן את ההליך ואתכם.

אנונימי

הנ"ל עלול להיות בעייתי עקב החשש שהשכר של הוריי אינו תואם אץ התשלומים החודשיים שלהם?

item.Author מנהל הפורום עו"ד איתי ברכה

נכון! על כן אמרתי כי יש לבחון העניין בארבע עיניים. צור עימי קשר מחר באזור הצהריים במספר 03-5522275.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הלבנת הון וגילוי מרצון