לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ראיה

חיוב בארנונה עבור דירת מגורים ללא היתר בניה

בנינו דירת מגורים ללא היתר בנייה , נפתח תיק בביהמ"ש נגדנו ( טרם נקבע סכום הקנס ) ....... העירייה פנתה אלינו לשלם לה ארנונה . האם אנו חייבים לשלם ארנונה ? מדובר בשכונה שאינה מוחזקת כלל וכלל על ידי העיריייה , אין בה רחובות , אין גישה לבתים , העיריייה אינה מעניקה שירותים לשכונה הזו ( אין חשמל בשכונה , אין פינוי פסולת , ערומות הפסולת סובבת את הבית . הגשתי השגה למנהל הארנונה וההשגה נדחתה ........ אני עומדת להגיש ערר , האם יש קאיס , האם זה נכון שאינני חייבת לשלם ארנונה מאחר ואייני מקבלת שירותים מהעירייה ??? לפי פקודות העיריות הארנונה היא מס שמוטל על מי שמחזיק בנכס בתחום שיפוטה של הרשות המקומית וזאת לכיסוי הוצאותיה של הרשות כגון החזקת רחובות במצב תקין תאורה ועוד............... אני לא מקבלת כל שירות אז עבור מה אשלם ארנונה ??? כמו כן עוד מעט אני מתחילה לשלם קנס עבור בניה ללא היתר .... האם אני יכולה להגיש ערר???

מנהל הפורום

כעקרון חייב קשר כלשהו של שירותים לארנונה וזה כן נקבע כבר בפסיקה ולכן תוכלי להגיש ערר בעניין זה רק תזכרי חינוך ילדים, פחי אשפה וכיוב הם גם שירותים וטענות לאי קבלת שירותים הם טענות לא פשוטות אך השגה כדי לכתוב ותוך 90 יום.

עלי

בניתי בית ללא היתר בנייה ועברתי לגור בו לפני כשנתיים והמעוצה דורשת ממני לשלם ארנונה ומאחר שאני עדיין לא מחובר לחשמל כי אין טופס 4 ואני לא מקבל שום שירות מהמעוצה והבית צמוד לאזור תעשייה ככה שאני סובל בלילה מהרעשה שנובע משם ..האם אני חייב לשלם ארנונה? ובמידה ואני חייב לשלם האם מגיע לי הנחה בגלל הסיבות שהזכרתי? תודה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ארנונה