לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שוקי

חידוש תוקף היתר בניה לאחר ביטול תב"ע

שלום רב, בעבר קיבלתי היתר בניה על פי תכנית מאושרת לתוספות בניה משני צידי דירת קרקע. שילמתי דמי השבחה בגין ההיתר שכלל את שתי התוספות. בפועל מימשתי רק תוספת מצד אחד. כרגע מנסים לבצע בשכונה פינוי בינוי ולכן להבנתי התב"ע שעל פיה אישרו לי את תוספות הבניה כבר אינה בתוקף ועובדים על תב"ע חדשה לאזור לפי תכנית פינוי בינוי. האם באפשרותי לחדש תוקף להיתר הבניה שפג תוקפו, עבור החלק שלא מימשתי ומה נדרש ממני כדי להצליח לחדש אותו, למרות שהתב"ע המקורית אינה בתוקף ואין כרגע תב"ע לאזור. תודה.

עו"ד סלעית פרנטי

שלום שוקי, מסכימה עם מה שיונתן ענה. ניתן לקבוע בתכנית החדשה, בסעיף היחס לתכניות אחרות, כי תכניות קודמות בטלות. אך כל עוד לא אושרה תכנית חדשה - התב"ע המקורית בתוקף. לגבי הוצאת היתרים או חידוש היתרים, ביכולתך לאתר את מספר התכנית החדשה ולבדוק אם פורסמו לגביה הודעה על הכנת תכנית (סעיף 77 לחוק) או הגבלות על הוצאת היתרים (סעיף 78 לחוק) ובפרט כשבמקרה שלך מדובר על חידוש להיתר. בהצלחה. בברכה, סלעית פרנטי-גרין, עו"ד אין להסתמך על האמור עיל ו/או לראות בו ייעוץ משפטי

יונתן חן

כל עוד אין תבע חדשה ולא הוחלט לבטל התבע המאושרת התבע המאושרת חלה. ואם כך על-פניו מבחינת תב"ע ניתן לחדש תוקף. לעיתים בעת תחילת הכנת תכנית לפינוי בינוי מפרסמים תנאים להוצאת היתרי בניה לפי סעיף 78 לחוק שמונעים הוצאת היתרים או מאפשרים בתנאים מסוימים יש לבחון באם הדבר התקיים ואם כן באיזה תנאים.

יונתן חן

חידוש תוקף

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תכנון ובנייה