לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אבי

תמ"א הריסה ובניה ופינוי בינוי במסלול מיסוי

רציתי לדעת האם אפשר במסגרת תמ"א 38 של הריסה ובניה מחדש לקבל הקלות במיסוי (מס שבח, היטל השבחה וכו´) תוך בקשה להכרזת הפרוייקט כפינוי בינוי במסלול מיסוי. יצוין שבפרוייקט יש כיום מעל 24 דירות. רציתי להבין ראשית אם זה אפשרי לשלב בין הדברים (או שבתמ"א 38 לא ניתן לקבל גם את ההטבות של פינוי בינוי במסלול מיסוי), ואם זה אפשרי - האם מנסיונכם מדובר בהליך פרוצדורלי בעיקרו כך שפרוייקטים שעונים לקריטריונים שבאתר של משרד השיכון אמורים, עקרונית, לקבל את אישור הוועדה במשרד השיכון ומהו משך התהליך (חודשים, שנים וכו´). תודה.

עו"ד שי אליאב

אבי שלום, במסגרת פרויקטים מסוג עיבוי בינוי (תמ"א 38 לסוגיו), קיימת אפשרות לביצוע פרויקט מסוג תמ"א 38/2 המאפשרת הריסה ובניה מחדש של הבניין. תמ"א 38/2 מאפשרת להרוס את הבניין ולבנותו מחדש כאשר זכויות הבנייה התמ"איות מוספות על הזכויות התב"ע יות הקיימות במקרקעין. בימים אלו המחוקק ביצע שינוי חקיקה כך שגם במקרה של הריסת הבניין, תהיינה הטבות במס. ברמת העקרון, לכל מסלול, הן תמ"א 38 לסוגיו והן פינוי בינוי, קיים מסלול מיסויי משלו.

פינוי בינוי יגאל שלו

מסולל מיסוי זה שבמקום שאתה פונה לועדה המקומית והיא מגישה למשרד השיכון בקשה להכריז על השטח שלכם פינוי בינוי כדי לתת פטור מכל סוגי ההטלים ישנו מסלול שאתה פונה ישר לועדה המחוזית ועוקף את הועדה המקומית ומבקש שיכרו בשטח שלכם כמקום שמיועד לפינוי בינוי ואז הם נותנים לכם את ההקלה של סוגי המס הבעיה היא שבמסלול הזה זה יגרום להתנקשות עם הועדה המקומית שיכולה להערים עליכם קשיים

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי