לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נטלי

מיסוי תמא 38 3 מכירה ורכישת דירה

לענין תמא 38 3 - נניח שכתוצאה מהתהליך אני אמורה לקבל דירה בת 4 חדרים במקום 3 חדרים למיטב ידיעתי במסגרת החק ישנו פטור ממס שבח ומהיטל השבחה (או שהיטל ההשבחה חל על הקבלן)- אנא תקן אותי אם אני טועה לשאלתי - אילו הייתי מגיעה להסכמה עם הקבלן כי ברצוני לקבל דירה בת 5 חדרים (מדובר בבנין בו חלק מהדירות גדלות ל- 4 חדרים וחלקן ל- 5 חדרים) האם הדרך לשלם כמה שפחות מס היא למכור את דירתי שמגיעה במסגרת תמא 38 3 לקבלן ולרכוש ממנו בצורה מסודרת את הדירה הרצויה בת 5 חדרים ואז עדין הפטורים של שבח והיטל השבחה יהיו בתוקף כאשר אצטרך לשלם מס רכישה בלבד ? אם זו אינה הדרך האופטימלית אז מה כן ?

יגאל שלו יזם פינוי בינוי

לא ציינת מה השטח של הדירה של 5 חדרים המחוקק נתן פטור עד שטח 120 מ'

עו"ד שי אליאב

הערה חשובה: בעמידה בתנאים המפורטים לקבלת פטור מהיטל השבחה - הפטור ניתן לדירה עד 140 מ"ר, ולא כפי שנכתב על ידי מי מהמשתתפים בפורום זה.

עו"ד שי אליאב

פרויקט במסגרת תמ"א 38 ככלל אכן זכאי לפטורים שציינת. נראה כי אין לך חלופה אחרת למעבר לדירה של 5 חדרים. כדי ליהנות מפטור מלא, תאלצי להשתמש בפטור המגיע לך בהתאם לסעיף 49 ב לחוק מיסוי מקרקעין או בהתאם להוראת השעה. מס רכישה בכול מקרה תצטרכי לשלם. היטל השבחה, במידה ויחול - ישולם ממילא על ידי היזם (בגין תוכנית החיזוק).

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי