לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
זוהר

שאלה בקשר לפינוי בניין

אהלן, הבניין שבוא אני מתגורר נמצא כרגע במשא ומתן של פינוי בניין. ברשותי שאלה עבורכם, ברשותי דירה בעלת 100 מטר, במסמכים של החוזה שלנו רשום שהדירה החדשה תהיה בעלת 80 מטר לא כולל מרפסת, האם זה אפשרי? לפי מה שהבנתי אני אמור לקבל דירה בעלת גודל זהה,לפחות. מה שעוד יותר מבלבל אותי, שהדיירים בקומה הראשונה, מקבלים דירה בעלת סדר גודל יותר גדול מאשר הדירה שברשותם כעת. מישו יכול להסביר לי איך זה הולך? תודה!

עו"ד סתיו יעקב

שלום, בפרויקטים של פינוי בינוי ו/או בינוי פינוי נהוג לקבל תמורה המגדילה את שטח הדירה הקיים. השווי של הדירה נקבע ע"י פרמטרים של שמאי מוסכם, כגון: שטח דירה, קומה, כיוונים וכו'. בבניינים בהם אין מעלית בדר"כ הדירות הנמוכות בעלת הערך השמאי הגדול יותר.

אילנה

יח בק״ק כמו חנויות . חנןיות לא השתתפו בעלויות המעלית למה אני צריכה לשלם. שאני יח בקרקע ואותי מאלצים לשלם האם זה תקין?

עו"ד שי אליאב

לא בטוח שהבנתי את השאלה. את שואלת אם את צריכה לשאת בהוצאות השוטפות של אחזקת המעלית בזמן שאת בקומת הקרקע? לפי חוק המקרקעין, התשובה לכך היא חיובית.

זוהר

אגב, סליחה על ההקפצה בנושא. אבל הדירה שברשותי היא בעלת סדר גודל של 100 מטר"ש, אך בטבו(דירות ישנות) רשום 79, האם אני אקבל דירה חדשה(לאחר הפרויקט) לפי סדר גודל הדירה שברשותי(100 מטרש נטו) או לפי הטבו? תודה!

עו"ד שי אליאב

שלום, ברוב המקרים אין קורלציה בין הרשום בנסח לשכת רישום המקרקעין לבין רישום הארנונה ולבין המדידה בפועל. ההפרש בדר"כ נובע מתחשיבים שונים של מדידות. בפרויקטים מסוג פינוי בינוי ו/או בינוי פינוי נהוג להתיחס למדידה בפועל. מודד מוסמך מודד את גודל הדירה, כך הלכה למעשה נוצרת וודאות של הקיים ומכך ניתן להסיק את התמורה שעתידה להתקבל. בהצלחה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי