לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
תמאיסט

הוספת שטחי שירות בתב"ע ישנה

שלום, תקנות התכנון והבניה (חישוב שטחים) מאפשרות לוועדה המקומית להוסיף שטחי שירות לגבי תוכניות שאושרו לפני 1992 (סעיף 13(ב)) שלא היתה בהן הפרדה בין שטחי שירות לשטחים עיקריים. בתכניות אלו, כל השטחים נחשבים כשטחים עיקריים ובנוסף מוסיפים שטחי שירות משותפים כאחוז מסך השטח העיקרי. רציתי להבין מה שיעור התוספת של שטחי שירות שהוועדות בד"כ מאשרות והאם יש הגבלות או הנחיות כלשהן לסמכות שלהן (למשל כתלות בגודל המגרש, ניצול אחוזי הבניה וכו´)? האם יש מגבלה להוספת שטחי השירות במסגרת פרויקט שכולל ניצול זכויות תב"עיות + זכויות מכח תמ"א 38 במתכונת של הריסה ובניה מחדש? תודה!

עו"ד שי אליאב

במקרה של הריסה ובינוי, תוכל לנצל את מלוא הזכויות הניתנות הן בתב"ע והן בתמ"א ובהתאם לגבולות המגרש ולסטיות המותרות בהתאם לצורכי התמ"א. בכל הנוגע לזכויות התמ"א, לועדה המקומית שיקול דעת נרחב להגביל את ההיקף הניתן.

תמאיסט

לצערי לא קיבלתי תשובה לשאלה שלי. אני יודע שבהריסה ובניה אני יכול לנצל תב"ע+תמ"א. השאלה שלי היתה לגבי אחוז שטחי השירות שניתן להוסיף לתב"ע ישנה בהתבסס על תקנה 13(ב) לתקנות התכנון והבניה בנושא חישוב שטחים, האם תוספת זו עשויה לחול גם על מבנים שנבנים בהתאם לזכויות מכח תב"ע+תמ"א במתכונת של הריסה ובניה מחדש, כאשר כמובן ההנחה היא שמדובר בתב"ע ישנה. אשמח לקבל תשובה ברורה בנושא, תודה.

עו"ד שי אליאב

הזכויות המתקבלות במסגרת תמ"א 38 הן "נפחיות" במהותן, כך שלא משנה כיצד תרצה לחלקן פנימה. התמ"א נותנת לך זכויות ל 2.5 קומות נוספות בהיקף של קומה טיפוסית שתחתיה במקרה של חיזוק. ובמקרה של הריסה ובינוי, איחוד הזכויות המתקבלות, ובנוסף לקוי בניה מורחבים שניתנים במסגרת תוכנית החיזוק.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי