לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
משה

פינוי בינוי

בבניין שלנו יש דירות גדולות ודירות קטנות על פי הרישום בטאבו. מאחר ומדובר באדמת מינהל אחד מבעלי הדירות הקטנות הציע לעשות פינוי בינוי . האם לאחר ההריסה בעלי הדירות הקטנות יהיו בעלי זכויות שוות על הקרקע כמו בעלי הדירות הגדולות.

עו"ד שי אליאב

בפרויקטים של פינוי בינוי נהוג לקבוע את גודל הדירה באמצעות מדידה בפועל ע"י מודד מוסמך, המוסכם על הצדדים. כך שאין רלוונטיות לרישום לטאבו ו/או לרישום בספרי העירייה (ארנונה) וכו'. כל דייר עתיד לקבל תוספת מטרים לדירתו המקורית, בהתאם למדידה בפועל כך שבעלים של דירות קטנות יהיו זכאים לקבל תוספת מטרים ביחס לקיים ובעלי הדירות הגדולות יהיו זכאים לקבל תוספת גדולה יותר שכן המדידה של הדירה שלהם בפועל גדולה יותר. עם זאת יצוין כי אם הפרש הדירות זניח, דירת התמורה בדרך כלל תהיה שווה כמו גם הזכויות.

אהרון

שאלה לעו"ד 1)"...מדידה בפועל..." האם זה כולל מרפסות? 2) "... אין רלוונטיות לרישום לטאבו..." האם הטאבו לא המסמך שאומר של מי הבעלות על הנכס (באופן יחסי)כמו בעלות על רכב וכדומה ?

עו"ד שי אליאב

"מדידיה בפועל" - נקבעת בהסכם הפינוי בינוי ונתונה למו"מ. בדרך כלל אינה כוללת מרפסת שמש, אך שוב נתון למו"מ. "אין רלוונטיות לרישום בטאבו" - הכוונה למטרים הרשומים בנסח לשכת רישום המקרקעין, זאת כי לפעמים ניתן לראות הבדלים בין המטרים הרשומים לבין המדידה בפועל, כאמור דלעיל.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי