לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גיא

פינוי בינוי אל מול תמא 38 - 2

פינוי בינוי לכמה חלקות מעל 24 דיירים ניתן לעשות וזה אמור לעבור מחוזי. האם ניתן לעשות מתוקף תמא 38/2 את אותו הדבר כמו פינוי בינוי - לאחד את החלקות להרוס את כל הבניינים ואז להקים על השטח המשותף (כל החלקות) את אותו הדבר - רק מתוקף תמא 38/2?! ככה עושים הכל בתוך העיריה ולא צריך ללכת למחוזי אשר לוקח כמה שנים.

עו"ד שי אליאב

התשובה לכך שלילית. בתמ"א 38, לא תוכל לחרוג מגבולי החלקות הרשומות. תמ"א 38, כם במקרה של הריסה ובינוי, אינו מסלול עוקף פינוי בינוי שיודע לתת מענה להיקפי מגורים גדולים יותר, בהם מעורבים מספר בניינים. כך או כך, בפרויקט המתואר, לא נוכל לחמוק מהועדה המחוזית.

תמאיסט

גיא, לדעתי השאלה אם צריך או לא צריך לפנות לועדה המחוזית תלויה בכמה פרמטרים: 1. אם אתה רוצה להוסיף שטחים, אז כעקרון אתה חייב לפנות למחוזית, אלא אם הוספת השטחים מתבצעת במסגרת הכרזה על המתחם כפינוי בינוי לצרכי מיסוי ואז הועדה המקומית מוסמכת בעצמה לאשר תב"ע שכוללת הוספת שטחים. 2. אם אתה לא רוצה להוסיף שטחים אבל אתה כן רוצה לבצע שינויים שקשורים לגובה הבניינים (מעבר למה שמותר לקבל בהקלה) או איחוד חלקות (למשל לצורך הקמת בניין אחד במקום שניים) אז אתה צריך לבצע שינוי תב"ע בסמכות הועדה המקומית - מדובר בתהליך ארוך יותר מתהליך של קבלת היתר בלבד לפי תמ"א 38 אבל עדיין אתה נשאר עם זה בתוך העירייה. 3. אם אתה לא רוצה להוסיף שטחים וגם לא מעוניין לבצע שינויים נוספים כלשהם כאמור לעיל (כגון תוספת קומות בלא תוספת שטחים או איחוד החלקות), כך שכל חלקה מבצעת למעשה שימוש אך ורק בזכויות תמ"א 38 שמגיעות לה באופן ייעודי, אז לא רק שאין צורך לעלות לוועדה מחוזית אלא גם אין צורך בשינוי תב"ע בסמכות מקומית. זאת שכן כל חלקה מבצעת למעשה תמ"א 38 בפני עצמה ואז זה רק הליך של היתר בניה. מקווה שהבהרתי את כוונתי, אם משהו לא ברור אנא ציין זאת.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי