לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מירי

הרחבה בשל תמ"א 38 פוגעת בדירות הקיימות

שלום, משרד גדול השתלט על הבניין שלנו בגלל שהוא במרכז ומתכנן לבנות בו 9 יח"ד יוקרתיות. אבל ההרחבה שהוא מבצע (מגדיל שטח הבנייה לא רק לצורכי חיזוק)יוצרת תכנון גרוע לדירות הקיימות: חסימת חלון איוורור חדר השירותים הגישה לממ"ד החדש רק מתוך חדר קיים ביטול הגינה המקיפה את הבניין כלומר, תתקבל דירה באיכות חיים נמוכה. הועד המקומית קבעה ש" מדיניות עיריית ר"ג ערך הצלת חיים ע"י חיזוק כנגד רעידות אדמה ומיגון כנגד איומים צבאיים גובר על כל ערך אחר." האם באמת ניתן לחסום פתחי איוורור? או שיש דרך להכריח את הועדה לבדוק ארכיטקטונית את התכנון המוצע (שכן יש בטוח יותר מאפשרות תכנון אחת). האם ניתן לתכנן בניגוד לחוק התכנון? יש אחריות מקצועית לועד המקומית? תודה

מנהל הפורום

אינני מבין לגמרי את השאלה, כמו גם סטטוס הפרויקט. האם חתמתם על הסכם? האם צורפו לו תוכניות? עקרונית אתם יכולים להגיש התנגדות לתכנון המוצע. יחד עם זאת, את מציגה בעיה תכנונית, שעל פניו נראה כי ניתנת לפיתרון ולפחות פיתרון חלקי. ניסיתם לדון בנושא למול אדריכל התוכנית? מניסיון, ניתן לפתור את רוב ההשגות בישיבה אחת עימו.

מירית

תודה. האדריכל אינו עובד עבור הדיירים אלא עבור חברה גדולה וחזקה שמטרתה להקים 9 יח"ד יוקרתיות וגדולות. אנו מהמיעוט שמתנגד. הם יודעים שהם חוסמים חלונות. במקרה הזה לא ברור לי איך אפשר להתמודד עם תכנון שפוגע בדירות הקיימות.

עו"ד שי אליאב

אם כך, חשוב שתשבו עם נציגות הדיירים ותשכנעו אותם שניתן לבצע שיפורים לתכנון. ברגע שזה יבוא מכולם, החברה תצטרך להתיישר איתכם. וכמובן יש לכם את הזכות הנורמטיבית להתנגד לתוכנית, אם כי ניסיוננו מלמד כי במקרה של תמ"א 38 שהינה תוכנית מצילת חיים, צריך טעמים כבדי משקל כדי שההתנגדות תתקבל שעיקרם פגיעה בשוויון. נסו לצאת בכוחות משולבים.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי