לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ויק

קבלת 2 דירות לאחר פינוי בינוי

שלום רב, ברשותי דירה בקומה אחרונה ובניתי חדר נוסף על הגג (ברשות הדיירים והגג אינו על שמי בטאבו). קבלן הציע לי 2 דירות קטנות במקום דירה גדולה בקומה עליונה. ברצוני לדעת מה המיסים אותם יהיה עלי לשלם? האם אני יכול להעביר את הדירות ע"ש ילדי ואיך זה יעזור מבחינת הוצאות? אילו מיסים הקבלן אמור לשלם? תודה!

עו"ד שי אליאב

לא ציינת אם הפרויקט במסגרת תמ"א 38 (הריסה) או פינוי ובינוי. העברה על שם ילדים לא עוזרת כאשר בוצעה בתקופה של השנתיים שקדמו לחתימה עם היזם. בתמ"א 38 תוכלי לקבל 2 דירות בפטור ובלבד שהינך גרה בישוב המדורג בדירוג סוציו-אקונומי עד 6. קבלן משלם מס רכישה, היטל השבחה מע"מ - תלוי בהיקף הפרויקט וסוגו.

ויק

ציינתי בכותרת שמדובר בפינוי בינוי. הנכס נמצא בעיר ר"ג. אשמח לדעת: 1. מה יהיה עלי לשלם בהנחה שאקבל 2 דירות. 2. מנסיונך, האם זו עסקה כדאית ? בהתחשב בעובדה שעבור דירה אחת לא אקבל חנייה (ומדובר במקום בעייתי מבחינה זו) ואצטרך לשלם מיסים ? תודה!

עו"ד שי אליאב

הפטור שניתן במסגר פינוי ובינוי הוא על דירה אחת. תלוי אם כפל הדירות עולה על גבול הפטור הקבוע בחוק (ראה לעניין זה דיון קודם בפורום). אם כן, תאלץ לשלם מס שבח ומס רכישה על החלק הקשור בדירה השנייה. אינני יכול לענות על שאלת כדאיות מבלי להכיר את הפרטים לעומקם. לעסקה יש ערך כלכלי ויש לבדוק האם 2 דירות תהיינה שוות יותר מדירה אחת

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי