לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ברק

תשלום שכר דירה בזמן פרויקט תמ״א 38 - האם קיימת חובה להוריד דמי השכירות?

שלום, האם בזמן תמא 38 בעלי הנכס חייבים להוריד את השכירות למרות שבחוזה יש סעיף אשר מציין שיש סיכוי לתמא 38 והדיירים מודעים לזה? במקרה וזה חובה להוריד את המחיר יש חוק בנידון? תודה רבה!

נורית

כמה אמורים להוריד לי משכר הדירה בזמן ביצוע תמ"א 38 עם כיום התשלום הוא 4.200 אודה על תשובתכם

רזי אילה

איך לנסח סעיף בחוזה לקראת תמ"א מה האחוז שיש להוריד בתקופת הזו והאם יש לציין שהסכום יעלה בתום התמ"א

מ-א

הקבלן מבטיח לדייר מסויים פיצןי על הדירה בנספח לחוזה: הדייר יקבל שתי קומות יותר גבוהות , כיוון שאחוזי הבנייה שלו היום יות גבוהים משל אחרים במקביל רשום בגוף ההסכם לכולם: היזם לא נתן ולא יתן למישהו מהדיירים תמורה כספית או אחרת שלא תינתן לאחרים כמו כן, אם נתן והדבר התגלה, הוא ייתן אותה תמורה לדיירים אחרים, שידרשו זאת כמו כן הדיירים מצהירים כי לא קבלו שום תמורה ייחודית, שאיננה מצוינת בהסכם אז למה הקבלן מוכן לתת תמורה ייחודים לדייר/ים מסוימים ולרשום זאת בניספח לחוזה

עו"ד שי אליאב

אינני יכול לדעת מה בסתר לבו של היזם. לעתים עושים נספח עם אחד הדיירים משום שצריך לפתור משהו נקודתי שקשור רק בו ולעתים כי מבקשים להסתיר את המידע מיתר הדיירים.

א-ה

שם תוכן הודעה:

א-ה

בחוזה רשומים שני דברים סותרים? בסעיף מסוים הנקרא בוררות חתימה על הסכם זה כמוה כחתימה על הסכם בוררות בסיעיף אחריו רשום: לבתי המשפט בתל אביב תהיה הסמכות הענינית והמקומית לדון בכל הקשור ונובע מהסכם זה בכפוף לקבוע בסעיף הקודם המדבר על בוררויות משפטיות והנדסיות שתתעוררנה במיקרה של מחלוקת האם חתימה על הסכם שמוגדר כהסכם בוררות,מונעת בעצם פנייה לבתי המשפט?:

עו"ד שי אליאב

חוק הבוררות מאפשר הליך של ערעור על החלטת בורר, בפני בתי המשפט. מכאן שהסעיפים מתיישבים אחד עם השני.

א-ה

שם תוכן הודעה:

עו"ד שי אליאב

המדובר בתנאים עסקיים שהתשובה להם בגוף הסכם השכירות.

ברק

תודה רבה על התשובה. האם יש חוק המחייב את הבעלים להוריד את מחיר השכירות לאחר תחילת התמא לחצי מהשכירות שלפני תחילת התמא? תודה.

עו"ד שי אליאב

לא. זהו תנאי מסחרי שבין הצדדים.

ברק

שוב תודה רבה על התשובה במהירה! זה הסעיף שהכנסנו לחוזה: "המשכיר מיידﬠ מאת את השוכרים על תהליר הּתמ"א 38 (תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קײמום מפני חנויות אדמה) אשר יכול להתחיל בכל עט בבניין שבו נמצאת הדירה. הﬠניין הנ"ל ﬠל כל השלחותיו ידוﬠ ומובן לשוכרים. כמו כן מקובל ﬠל הּשוכרים שכל האמור בחוזה הּנ"ל לרבות דמי חשכירות נכונים גם לתקופה שבה אתנהל תהליך הּתמ"א 38 בדירה/ביניין. השוכרים מצהירום שלא יהיו להם כל תלונות כלפי המשכיר בﬠניין המתרדים הנובﬠים מתמ"א 38." האם זה נראה סביר והאם אתה רואה איזשהיא בעיתיות בסעיף זה? שוב תודה רבה!

עו"ד שי אליאב

נראה לי בסדר. בהצלחה ושנה טובה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי