לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רונית

ניספח לחוזה

80 % מהדיירים חתמו על ההסכם כעת לפי דרישת אחד מבעלי הדירות , שלא חתם עדיין, מסכים היזם לתקן את הנוסח של הבנק: במקום לרשום כי הבנק הוא בנק או כל מוסד פיננסי אחר, הוא מציין בניספח חדש החתום על ידו, כי בכל מקום בחוזה, שמצויין בנק, הכווה היא לבנק בלבד ולא לכל מוסד פיננסי , כולל בנק. הניספח עצמו לא מוזכר בחוזה , שכאמור חתום ע"י רוב הדיירים( מעל 80%) האם חתימת החוזה ללא הניספח או ללא איזכורו בחוזה המקורי תופסת, אם רק היזם חתום עליו האם לא חייבים להחתים את כל הדיירים מחדש על החוזה המתוקן?

עו"ד שי אליאב

נספח להסכם, כאלה המשנים הוראותיו של ההסכם, על פי רוב באים בציר הזמן לאחר שהחוזה סגור וחתום, מכאן שאינם מוזכרים בהסכם. הנספח עצמו צריך לומר כי מדובר בנספח להסכם מיום _________ בין __________ לבין_____________. הנספח עצמו יכול לבוא כהתחייבות בלתי חוזרת של צד אחד. כלומר, אם היזם מעביר נספח חתום, כהתחייבות בלתי חוזרת להתקשר עם בנק בלבד, הדבר מחייב אותו לעשות כן ואין הכרח משפטי להחתים את הדיירים.

רונית

בחוזה /הסכם מקורי רשום הבנק כבנק או כל מוסד פיננסי אחר. בניספח ,שעליו חתום היזם ,וכעת יחתום עליו ב"כ הדיירים בשם כל הדיירים, מוזכר " והואיל ובין הצדדים נחתם הסכם תמ"א 38/2 ןהואיל בהסכם נרשם במספר מקומות ערבות ממוסד פיננסי ו/או מממן לפיכך מובהר - הערבות תהא ערבות בנקאית של בנק בישראל " אין התיחסות להסכם כפי שמודגש על ידך. כמו כן עדיין נשארת האופציה ,שהגדרת הבנק תשאר כמו בהסכם המקורי-בנק או כל מוסד פיננסי אחר! האם זה נכון? האם לדעתך ניתן לתקן את ההסכם כעת( יש עדיין מספר מוכרים שלא חתמו) ושכולם יחתמו עליו מחדש? כיוון שהניספח הוא עדיין בעייתי, האם אני צודק? האם עדיף ובטוח יותר לתקן משפט או שניים בהסכם ולחתום עליו ללא הניספח, שעדיין בעייתי? התהליך יכול לעכב את כל הפרוצדורה בלא יותר משבוע./שבועיים. רוב המוכרים ישמחו לקבל מסמך מתוקן מלא ולא לחפש חסרונות נוספים

עו"ד שי אליאב

ניתן לתקן את ההסכם עצמו ולחתום. יחד עם זאת, לפעול כך פחות מקובל היות ומסובך יותר. הפרקטיקה הנוהגת היא בדרך של נספח. הנספח צריך להיות ברור וניתן לחדדו במידת הצורך, עו"ד הדיירים צריך להוביל את הנושא.

רונית

האם ניתן למיעוט לקבל ניספח לחוזה שיהיה תקף רק לגביו? האם אפשר לרשום בניספח למשל , כי הערת האזהרה בטאבו תימסר לקבלן/ היזם רק לאחר קבלת היתר בנייה מותנה, ולאחר קבלת הערבויות הבנקאיות ותכניות הבנייה והתשריטים? האם הטיעון שהיזם נכנס להוצאות גדולות לפני קבלת היתר מותנה , הגיוני? וזו הסיבה שהוא רוצה רישום הערת האזהרה? מה ירקה ליזם את המיעוט או/ו כולם יימסרו את הערת האזהרה במועד המצויין עיל? בלאוו הכי הדיירים אינם יכולים להפר חוזה ברגע שחתמו עליו, אחרת יישאו בנזקים?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי