לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רונית

תמ"א 38/2

אם לא מצורפים להסכם תשריטים ,תכניות עקרוניות של קומה טיפוסית, מיפרט טכני , היתר בנייה מותנה לפחות,וערבויות משפטיות, אבל בכל זאת רוב הדיירים חתמו על ההסכם כולל מתן אישור לרישום הערת אזהרה בטאבו, האם המיעוט ,שלא חתם יוענש ע"י המפקח בכשר טירחה או יותר? האם ניתן בתנאים האלה לאכוף רישום הערת אזהרה בטאבו? האם שמורה במיקרה כזה לדיירים , שלא חתמו להכנס כשותף של היזם או שהיזם עלול לצאת מהפרויקט ולהסית את הדיירים שיגישו תביעת נזיקין נגד המיעוט? או שהוא עצמו יגיש את התביעה?

רונית

היזם קיבל מהמוכרים בירת אזהרה בטאבו הוא מנסה למכור את הדירות החדשות לפני קבלת היתר הבנייה ולפני מתן הערבויות הבנקאיות למוכרים האם זה ניתן לו במועד כזה?

עו"ד שי אליאב

צריך לראות בהסכם מה מגבלת מכירת הדירות.

עו"ד שי אליאב

בפרויקט אלו מי שמכתיבים ומעצבים את הפרויקט הם הרוב. למיעוט בדר"כ קשה מאוד להתנגד - מאחר שלצד טענותיו (טובים ככול שיהיו) בפני המפקח עומד מנגד החשש מחיי אדם שיכולים להיפגע במקרה של רעש אדמה. בעלים יכולים להיכנס כשותפים לפרויקט, אך ייתכן והיזם לא יסכים ופשוט ידיר את רגליו מהפרויקט. במקרה זה, המיעוט יכול להיות חשוף לתביעת נזיקין על ידי הרוב.

א-מ

אם במיקרה של תמ"א 38/2 יש בכלל אפשרות של תביעת נזיקין? הרי המפקח יכול לאכוף על המיעוט הסכמה לתמ"א ואם הקבלן מתחרט , המפקח ימצא קבלן אחר?

עו"ד שי אליאב

ראה תשובתי לעיל

א-מ

רוב המוכרים חתמו על הסכם עם נציגים של חברה קבלנית ושל חברה יזמית כעת גילה המיעוט כי הנציגים שהגישו את ההצעה המקורית, שינו את שם החברה לשם אחר החברה החדשה היא אמנם ורסאית, אבל כמעט ולא היתה פעילה בשנים האחרונות בנוסף מתברר מפרסום בורסאי כי החברה החדשה X----הקימה חברת ניהול שאליה יועברו מיזמי הבנייה של החברה כמו כן חברת הניהול רשאית להמתין עם הליווי הבנקאי עד שלוש שנים בינתיים המוכרים חתמו על מתן אישור לחברה ההחדשהX---, לרשום לטובתה הערת אזהרה בטאבו' והיה וחברת הניהול לא תקבל ליווי בנקאי, הבעלות חוזרת לחברה X ובינתיים המוכרים תקועים שלוש שנים ללא יכולת ותקווה לעשות דבר לשם קידום הפרויקט! האם במצב דברים זה מומלץ למיעוט לא לחתום ולחכות או למפקח או ליציאת היזמים מהפרויקט עכשו? היזמים דורשים 100% חתימות ואם לא, הרוב נתן להם אישור בחוזה לתבוע את המיעוט?? איפה? המיעוט יכול גם לתבוע את היזמים על הטעיה ומצגי שווא?

רונית

מידה והיזם/ הקבלן י"ורד "מהפרויקט כי הוא אינו מעוניין שבעל זכויות בנייה בבניין יהפוך לשותפו, אזי המפקח חייב למצוא קבלן אחר מדוע יש אפשרות לתבוע מיעוט לא חותם? לדעתי החוק לא מותיר אפשרות כנ"ל?!

עו"ד שי אליאב

המפקח אינו צד לתקשורת שבין הדיירים ליזם ואין זה מתפקידו למצוא יזמים כמובן. תביעת נזיקין אפשרית מכוח פקודת הנזיקין ופסיקת בית המשפט שאפשרה את הדבר.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי