לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אייל

תמא 38/2

שלום שי , אנחנו מקדמים מזה כשנתיים תמא 38/2 בבניין. הגענו למצב בו 77.8% מבעלי הדירות חתמו על החוזה סופי מול יזם. חסרה לנו חתימה אחת!! להגיע ל 80% , כל שיחותינו , ניסיוננו , תחנונינו לא הועילו ו 3 דיירים מסרבים לחתום( מבלי שום סיבה הגיונית,עניינית ,רצינית ,אלא בתרוצים עלובים של חוסר אמון וכיוצא בזה). רציתי לקבל עצתך לגבי אפשרות תביעה נגדם בבית משפט וסיכוייה ,אף על פי שלא הגענו לרוב הדרוש. נודה לך מאוד לזיק של תקווה, בתודה, אייל

עו"ד שי אליאב

מצב קשה, אך לא חריג. תקדים משפטי גרם לכך שגם אם לא ניתן לכפות הסכמת הסרבן, עדיין ניתן לתבוע אותו בנזיקין על הפסד שבח מהפרויקט. מציע להוציא מכתב מעו"ד, אזהרה לפני נקיטת אמצעים משפטיים - זה עשוי לעזור.

אייל

שלום אייל וממש מודה לך על התשובה , כמובן שכבר שלחנו מכתב שכזה אך לצערי גם זה לא עזר. במקביל בגלל המצב הקשה הנ"ל רציתי לשאול אותך לגבי מעבר ממסלול תמא 38/2 למסלול פינוי בינוי, (ברור לי שזה מסלול ארוך ושונה לגמריי) שאלתי היא :באיזה מצב מספיקות הסכמות של 66% (שני שליש) בכדי לקדם פרוייקט, קראתי אצלכם באתר שיש שתי אופציות אחת שבה צריך 80% ואחת 66% (שני שליש), אציין כי הבניין שלנו הוא עם 18 דירות.

עו"ד שי אליאב

תנאי הסף לפרויקט פינוי ובינוי הוא 24 יחידות דיור. כך שאם לא תצרפו בניין נוסף לתהליך, לא תוכלו ללכת למסלול זה - שממילא גם ארוך ומייגע. ישנה חלופה כיום של פרויקט הריסה מכח תמ"א 38 - שהינו פרויקט קטן יותר ומהיר לאין שיעור, שכן בסמכות מקומית. לפרויקט זה דרוש על פי החוק רוב של 80% לפחות מבעלי הדירות והרכוש המשותף.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי