לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
צביקה

מס שבח

אני אוחז בדירת מגורים בבניין בתל אביב. אצלי מדובר בדירה שניה שברשותי כבר כ 20 שנה ולפי חישובי ,ערכה אחרי ניקוי מדד עלה ב 150% ולכן מכירתה ללא פטור ממס שבח הינה עניין יקר . קיבלנו הצעה מחברת בניה ל פינוי בינוי על סמך תוכנית הרבעים . האם עניין מס השבח מטיל עול כבד על היזם במקרה כמו אצלנו שמחצית מהבעלים מחזיקים (וותיקים) בדירה בבניין כדירה שניה?

עו"ד שי אליאב

אם הכוונה היא לפינוי ובינוי מכוח תמ"א 38, משום נטל המס הכבד, יזמים על פי רוב דורשים מדיירים לעשות שימוש בפטור האישי שלהם. במקרה שאין פטור אישי, ניתן למצוא פתרונות יצירתיים, כמו שנמוך מפרט הדירה של אותו בעלים שאין ברשותו פטור.

צביקה

שם תוכן הודעה: אנחנו נכנסים עכשיו לתקופת שינויים בחוקי מס שבח, ולמעשה מהראשון ל ינואר 2014 לא יהיה לאף אחד פטור ממס שבח .אומנם זה מתחיל מסכומים קטנים ,וגדל עם השנים אך מקץ 4 שנים מס שבח יכה במלא עוצמתו. האם לדעתכם אפשר יהיה למצוא פתרונות יצירתיים למיסים בשווי של 300-500 אלף ₪ מכל דירה?

עו"ד שי אליאב

א. הפטור שירד הוא בגין דירות להשקעה. הפטור בגין דירת מגורים יחידה עדיין בתוקף. ב. גם למי שמדובר בדירה שנייה, החל מ- 1.01.14 יש מה שנקרא "מס מוטב". על פיו כל המס שהתגבש עד ליום זה יאופס והחל ממועד זה יהיה מס שבח בגובה 25%. כמובן שהנושא מורכב יותר ומצריך התייחסות ראויה טרם חתימה על חוזה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי