לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רויטל

לקיחת משכנתא לרכישת בית במושב

שלום רב, אנו זוג צעיר אשר מעוניינים לקחת את המשכנתא הראשונה שלנו. מצאנו בית במושב אך בפגישה ראשונית עם הבנק נאמר לנו כי אנו צריכים אישור זכויות. השטחים רק עכשיו הוצאו למכירה לתושבי חוץ ולכן אין אפשרות לאישור זכויות כי אין בעל נכס ראשוני, ברצוני לציין כי איננו קונים משק אלא בית עם שטח. ברצוני לדעת איך אפשר לקחת משכנתא על נכס כזה במידה ואין את האישור זכויות כפי שהבנק דורש, האם כל הבנקים דורשים אישור זכויות על קנית בית ממושב? לתשובתכם אודה רויטל

הדס קריספי לוין

אישור זכויות אינו נייר של מה בכך. הוא נייר מהותי של הוכחת בעלות (או לכל הפחות חכירה) ובלעדיו לא ניתן לעשות שום פעולה (לא למשכן, לא למכור וכיוצ"ב). לא הייתי ממליצה גם למהר ולקנות את הנכס ללא שהאדם שנחזה להיות בעל הנכס מציג בפניכם הוכחת בעלות אשר מניחה את דעתכם. אני ממליצה לכם בחום לגשת לעורך דין מקצועי שבקיא בתחום דיני המקרקעין כדאי מהאזור, שיסייע לכם בביצוע עסקת הרכישה, בקידום הליך רישום הזכויות ובה בעת גם יסייע לכם בהליך לקיחת המשכנתא מול הבנק (כל הבנקים ידרשו מכם אישור זכויות). הנושא מורכב ושדורש מיומנות גבוהה.

רויטל

במקרה זה בעלי הנכס הם הסוכנות היהודית, מה עושים במקרה כזה?

הדס קריספי לוין

אלו חוזים משולשים מורכבים בין הסוכנות (מיישבת) לבין המושב לבין צד ג' (המתיישב). ממליצה שתפני לחטיבת ההתיישבות במושב שיפנו אותך לבעלי התפקידים הרלוונטיים.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משכנתא