לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ללא

מה הקריטריונים לקבוע נכות צמיתה בועדת קרן פנסיה

ידוע לי שקרנות הפנסיה קובעות את קביעותיהם עבור 3 או 4 שנים בלבד. ולא לצמיתות. באילו מצבים/ מה הם הקריטריונים בהם קרן הפנסיה חורגת ממנהגה זה וקובעת את קביעותייה לצמיתות. אציין שמדובר בחולה נפש קשה (סכיזופרניה כרונית) שאינו מסוגל לטפל בענייניו, ואשר הביטוח הלאומי קבע לו בועדה ה-1 נכות 100%צאכ"ע לצמיתות ואף קצבת שירותים מיוחדים לצמיתות. וכעת הועדה של קרן הפנסיה צריכה לתת החלטות לגביו לגבי מס' שנים אחורה ולעתיד. מה צריך לציין בפני הועדה על מנת שתקבע את קביעותיה לצמיתות? (ולא רק ל-4/3 שנים). תודה רבה על העזרה

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

שלום, הייתי ממליצה להצטייד בחוות דעת רפואית פסיכיאטרית שתסתמך על כל החומר הרפואי ושבה יקבע כי הנכה חולה במחלה כרונית קשה מזה שנים רבות וכי אין צפי לשינוי או שיפור במצבו ועל כן יש לקבוע את נכותו לצמיתות. יש לקחת בחשבון כי בקביעת הנכות לראשונה ,הוועדה הרפואית, לא פעם קובעת את הנכות באופן זמני ואילו לאחר מכן, במקרים מתאימים , תקבע הנכות לצמיתות.

ללא

תודות על תשובתך ובהמשך לה: באם יקבעו את נכותו על סמך מסמכים בלבד- האם מספיק לצרף חוו"ד הקובעת 100% אכ"ע לצמיתות? או שמומלץ לצרף גם מכתב נלווה ובו להסביר שזו מחלה כרונית קשה שאין לה מרפא, כמפורט בחוות הדעת ולכן מבוקש שהקביעות ייעשו לצמיתות?

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

שלום, הנכה יוזמן לוועדה והוא ייבדק על ידה , כדי שתוכל להגיע למסקנה מה הנכות המתאימה לו. בחווה"ד הרפואית ,תקבע הנכות בגין מצבו הנפשי של הנכה ובה יפורט מדוע יש ליתן לנכה את אחוזי הנכות שנקבעו ואם יש ליתן זאת לצמיתות או באופן זמני.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ועדות רפואיות