לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
בר

חסיון רפואי - האם מותר למעסיק לפנות לרופא תעסוקתי ולקבל מידע רפואי של עובד?

שלום, אני מורה מזה הרבה שנים. בתאריך 15/1/2013 עברתי תאונת עבודה ונעדרתי מהעבודה כארבעה חודשים. תחילה חזרתי לחצי משרה ואחר-כך למישרה מלאה. קיבלתי טופס מרופא התעסוקה מקופת החולים שאסור לי לעלות על כיסא וכן לא לעשות תורנות חצר. את הטופס מסרתי למנהלת שלי. המנהלת התנגדה לכך שאיני עושה תורנות חצר. פנתה ישירות לרופא ללא ידעתי ושאלה את הרופא האם אני יכולה לעשות תורנות חצר? האם מותר למנהלת שלי לפנות לרופא התעסוקה שלי? האם מותר לרופא לתת מענה למנהלת? המנהלת פנתה לרופא דרך הטלפון, האם מותר לענות בכלל בטלפון לגבי אינפורמציה הניתנת בטופס רפואי חסוי? אשמח לקבל את תשובתכם בהקדם. בתודה מראש. בברכה בר.

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

בר שלום, ככלל, המידע הרפואי שנמסר ומתקבל בין רופא לפציינט, הינו חסוי. אדם שלישי יכול לקבל מידע רפואי רק אם הפציינט חתם על טופס ויתור סודיות רפואית ( טופס וס"ר) לאותו גוף או אדם. ללא טופס וס"ר, אין להעביר מידע רפואי לגורם שלישי.

רונן

שלום יש לי שבר בירך שנוצר בצבא -אני מוכר כנכה צה"ל 1 % נכות בשני צילומי רנטגן שעשיתיבשני מכונים שונים מצויין שהשבר עם" עיוות" - מדובר בשבר אלכסוני בחלק התחתון של הפמור. זווית העצם אינה ישרה . האם פגם זה נופל תחת סעיף 47 ב' שמגדיר "איחוי גרוע-סטיה של הציר מכיוונו התקיןאו מכיוונו המקורי עד להפרעה בסימטריה של הרגליים " תודה רונן

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

רונן שלום, סעיף 47 (2) מתייחס לחיבור גרוע של עצם הירך או השוקה ( הפמור או הטיבייה). ההגדרה של חיבור גרוע היא סטייה של הציר שכתוצאה מכך קיימת הפרעה בסימטריה של הרגליים. אם קיימת אצלך אי סמיטריה של הרגליים , כתוצאה מהשבר, אז עלייך לבדוק איזה סעיף מתאים יש לקבוע עבורך: סעיף קטן (א) קובע נכות של 10% ללא הגבלת בתנועות המפרקים הסמוכים וסעיף קטן (ב) מתייחס למקרים שיש בהם הגבלה. אם הנך עומד בקריטריונים של הסעיפים הנ"ל , כדאי שתגיש בקשה להחמרת מצב.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ועדות רפואיות