zap group mishpati logo

4 שנות מאסר הוטלו על אלי רייפמן וכן פיצוי בסך 6.3 מליון דולר

איש העסקים אלי רייפמן ירצה 4 שנות מאסר בפועל וישלם פיצוי של 6.3 מליון דולר. כך קבע ביהמ"ש המחוזי בת"א

מאת: מערכת משפטי
19.09.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
4 שנות מאסר הוטלו על אלי רייפמן וכן פיצוי בסך 6.3 מליון דולר

בית המשפט המחוזי בת"א גזר 4 שנות מאסר על איש העסקים ומייסד חב' "אמבלייז", אלי רייפמן, אשר הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף. בנוסף, הוטל על רייפמן חובת פיצוי בסך של 6.3 מליון דולר לזכות החברות שניזוקו ממעשיו.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפט פלילי - צווארון לבן

התביעה הדגישה בטיעוניה לעונש את חומרת העבירות אותן ביצע רייפמן. התביעה ציינה, כי בזמן ביצוע העבירות קיבל רייפמן במרמה למעלה מ- 25 מיליון שקלים משלושה גורמים אותם הטעה והוליך שולל, מרמה שהובילה לקופתו את מיליוני הדולרים, ששקעו ונעלמו במצולות בליווי גיבוב מיני דברים והסברים.

הכרעת הדין מתארת את אופן ביצוע מעשי המרמה על ידי רייפמן. רייפמן זייף מסמכים והבטיח דברים בהם לא עמד. רייפמן נטל את הכספים ועד היום, בנקוף השנים לא השיבם, ולא ברור אם בעתיד יהיה בכוחו להשיב הכסף או חלקו.

לדברי התביעה, רייפמן ביצע את מעשי המרמה תוך שימוש במוניטין של איש עסקים מוכשר ומצליח בדרכו. רייפמן פעל על בסיס מיומנות שאין ממנה תוך שימוש בעורכי דין ובמנהלות של חברה מצליחה ובעלת שם נכבד מוכר בארץ ובעולם.

עמדת התביעה ועמדת ההגנה
השופט דוד רוזן לקח בחשבון את עמדת התביעה כמו גם את עמדת ההגנה, אשר הדגישה כי לרייפמן אין עבר פלילי, הוא שירת בצה"ל ביחידה מסווגת, פעל לטובת הציבור והקים חברה שמעסיקה אלפי עובדים בארץ ובעולם.

עוד צויין ע"י ההגנה, כי רייפמן ביצע את העבירות שלא כנגד קורבנות תמימים, חסרי יכולת וכח. עם כל החומרה שבמעשיו רייפמן לא פעל בשיטתיות ולא טווה רשת מרמה נכלולית להפלת קורבנות תמימים ומזדמנים. במהלך גלגול עסקיו הוא נקלע לקשיים שהובילו אותו לביצוע העבירות בהן הורשע.

לאור האמור, החליט בית המשפט לגזור על רייפמן את העונשים הבאים: 4 שנות מאסר לריצוי בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 6.3 מליון דולר.

רוצים לקרוא את גזר הדין? תקדין - גזר הדין

(ת"פ 39852-12-09 מדינת ישראל נ' רייפמן)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה