zap group mishpati logo

דירה בהנחה – ההרשמה להגרלה השנייה תחל בחודש יוני

ההגרלה הראשונה נסגרה, השנייה תצא לדרך במהלך יוני – סקירה וניתוח של תכנית ״דירה בהנחה״ של משרד הבינוי והשיכון. כל התחזיות וההערכות וההנחות הצפויות לזוכים

מאת: זהר קטן - מערכת זאפ משפטי
28.04.22
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
דירה בהנחה – ההרשמה להגרלה השנייה תחל בחודש יוני

עיקרי הכתבה:

  • שלב ההרשמה של ההגרלה הראשונה בתכנית ״דירה בהנחה״ נסגר, השלב המעשי בו יוגרלו 10,053 דירות בין כמעט 120 אלף משקי בית החל, התוצאות יפורסמו מיד לאחר יום העצמאות
  • בשבוע השלישי לחודש יוני תחל ההרשמה להגרלה השנייה של ״דירה בהנחה״. ההערכות הן כי 5,000 דירות יוגרלו בערים אילת, חיפה, רמת גן, אשדוד, דימונה ועוד.
  • שר השיכון והבינוי זאב אלקין הכריז כי עד סוף השנה יתקיימו בסך הכל שלוש הגרלות של ״דירה בהנחה״ בהיקף של 20,000 דירות.
    _____________________________________________

 ההרשמה להגרלה השנייה של ״דירה בהנחה״ תחל ביוני

״דירה בהנחה״, התכנית שמטרתה להקל על מחוסרי דירה לקנות את הדירה הראשונה שלהם בתנאים מקלים ובסבסוד משמעותי, יצאה לדרך בסבב הגרלה ראשון. לאחר שלב הרשמה ארוך, החל השלב המעשי בו מגרילים את הזוכים מבין כמעט 120,000 נרשמים. ההרשמה להגרלה הבאה והשנייה תצא לדרך כבר בשבוע השלישי של חודש יוני. מה ישתנה בהגרלה הבאה ומה כדאי לדעת על הקודמת? כל הנתונים בסיקור הבא:

את התוצאות יקבלו הזוכים המאושרים בדואר אלקטרוני או באמצעות מסרונים. תוצאות ההגרלה הראשונה יתפרסמו מיד אחרי יום העצמאות, במהלך חודש מאי

מה כדאי לדעת על ההגרלה הראשונה של ״דירה בהנחה״?

במהלך שנת 2022 יתקיימו שלוש הגרלות גדולות על דירות מתכנית ״דירה בהנחה״, הכוללת את תכניות ״מחיר למשתכן״ ו״מחיר מופחת״. ההרשמה להגרלה הראשונה של השנה החלה ב-20 במרץ האחרון והיתה אמורה להסתיים ב-29 במרץ. עקב קשיים טכניים, בעיות רישום וביקוש גבוה במיוחד, נפלה ההחלטה להאריך את הרישום עד ה-10.4. לאורך 20 ימי הרישום נרשמו כ-119,207 משקי בית להגרלה. בין כמעט 120 אלף נרשמים יוגרלו כ-10,053 דירות ב-31 יישובים וב-150 פרויקטים.

זוהי ההגרלה הגדולה ביותר מבחינת היקף היישובים שנרשמה עד כה, ביניהם: ירושלים, ראשון לציון, באר יעקב, אשדוד, אור יהודה, אילת, נתיבות, בית שאן ועוד. מחצית מהדירות נמצאות ביישובים מבוקשים כמו ירושלים, ראשון לציון, בני ברק, חיפה ואשדוד. גם מספר הדירות שיוגרלו בכל עיר יהיה נתון רב השפעה על הנרשמים ועל הזכיות, כ-1,420 דירות בלוד ו-1,035 דירות בעכו, לעומת 512 דירות בבאר יעקב, 462 דירות בירושלים ו-409 דירות בראשון לציון.

מספר הנרשמים הגבוה ביותר נרשם לפרויקטים בבאר יעקב, כ-38,286 נרשמים שיתמודדו על 512 דירות. שנייה אחריה היא ראשון לציון, בה נרשמו 36,930 משקי בית על 409 דירות. במקום השלישי נמצאת אור יהודה עם 34,670 נרשמים על 322 דירות.

כאמור, ההרשמה לתכנית ״דירה בהנחה״ כרוכה בכמה שלבים, ביניהם הוצאת אישור זכאות באחת משלוש חברות ההרשמה ורק אז ניתן להירשם להגרלה, כאשר כל משק בית יכול להירשם לשלושה יישובים בלבד, כאשר גם לבחירת סדר היישובים יש משמעות בתהליך ההרשמה. ההליך כולו ממוחשב, מתבצע תחת ניהולה של ועדה מיוחדת ופיקוח של מספר גופים. את התוצאות יקבלו הזוכים המאושרים בדואר אלקטרוני או באמצעות מסרונים. תוצאות ההגרלה הראשונה יתפרסמו מיד אחרי יום העצמאות, במהלך חודש מאי.

ההערכות הן כי בחיפה וברמת גן, ההנחה הצפויה לזוכים תהיה כ-700 אלף שקל, בעוד שבדימונה, בירוחם ובערד ההנחה תהיה כ-250 אלף ביחס למחיר השוק

הכל על ההגרלה השנייה של ״דירה בהנחה״ – החל מיוני הקרוב

בשבוע השלישי של חודש יוני הקרוב תחל ההרשמה להגרלה השנייה של ״דירה בהנחה״, שתכלול דירות ממכרזי ״מחיר למשתכן״ ו״דירה במחיר מופחת״. בשבועות הקרובים תתפרסם הרשימה המלאה והמדויקת של הערים שבהן יוגרלו הדירות, אך ההערכות הן כי הערים יהיו, בין היתר, אילת, אשקלון, אשדוד, שדרות, ערד, דימונה, לוד, ראש העין, צפת, בית שמש, ירושלים, חיפה ורמת גן.

עד כמה המחיר למשתכן משתלם? התחזיות הן כי בחיפה וברמת גן, ההנחה הצפויה לזוכים תהיה כ-700 אלף שקל, בעוד שבדימונה, בירוחם ובערד ההנחה תהיה כ-250 אלף ביחס למחיר השוק.

בנוסף, ההערכות הן כי בהגרלה השנייה יוגרלו כ-5,000 דירות, כמחצית ממספר הדירות שהוגרלה בהגרלה הראשונה. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הכריז כי התקווה היא שמספר הדירות שיוגרלו בסך הכל השנה יהיה לפחות 20 אלף בהגרלה שתתבצע כל חודשיים.

אם פספסתם את ההגרלה הראשונה ואתם מעוניינים להירשם לזו הבאה, כדאי למהר ולהנפיק אישור כבר במהלך חודש מאי או בתחילת יוני

מסקנות למעוניינים להשתתף בהגרלות הבאות של ״דירה בהנחה״

אם כן, בהגרלה השנייה של ״דירה בהנחה״ יש לצפות לשלב הרשמה של 10-20 יום שיחל החל מהשבוע השלישי של יוני. כחודש לאחר מכן, במהלך חודש יולי, יתפרסמו התוצאות. אפשר לצפות להגרלה נוספת בהמשך השנה, ככל הנראה במהלך החודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר. 

חשוב לדעת: על מנת להשתתף בהגרלות הבאות, קיים שלב מקדים והוא הנפקת אישור זכאות להשתתפות. הגשת הבקשה לאישור זה פתוחה תמיד באחת משלוש החברות המנפיקות. לכן, אם פספסתם את ההגרלה הראשונה ואתם מעוניינים להירשם לזו הבאה, כדאי למהר ולהנפיק אישור כבר במהלך חודש מאי או בתחילת יוני, מאחר שרק לאחר עשרה ימים מיום הגשת הבקשה שלכם יונפק האישור עצמו ויישלח אליכם.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה