zap group mishpati logo

בעלי חוב? הכירו את הפורום המשפטי להסדרי חוב לתושבי הארץ ולתושבי חוץ

אם אתה בעלי חוב וחולמים כבר זמן רב לשוב לארץ או שחברים וקרובים שלכם נמנעים מחזרה לישראל בגלל חובות, כדאי שתכירו את הפורום: "הסדרת חובות לתושבי חו"ל". מנהלת הפורום, עו"ד קארין ברגינסקי, מעניקה מענה בנושאי מחיקת והסדרת חובות אחראית

מאת: עו"ד קארין ברגינסקי
19.05.22
תאריך עדכון: 12.12.23
4 דק'
בעלי חוב? הכירו את הפורום המשפטי להסדרי חוב לתושבי הארץ ולתושבי חוץ

"הפורום להסדרת חובות לתושבי חו"ל מיועד לכל בעל חוב תושב הארץ שמתגורר בחו"ל וכן למי שמכיר בעלי חוב שלא יודעים כיצד עליהם לפעול כדי לסיים את חובותיהם ולהגשים את חלומם לשוב לארץ הקודש", אומרת מנהלת הפורום עו"ד קארין ברגינסקי, ומדגישה: "אין לראות בפורום ייעוץ משפטי, אלא המלצה להכוונה".

עו"ד ברגינסקי מתארת מצב שמוכר ללא מעט ישראלים בחו"ל. "בחלוף השנים אנשים רבים מגלים כי חובות קטנים תפחו לסכומים עצומים לנוכח הצמדות וריביות, וכיום הם חולמים לשוב לארץ, בין אם לביקור זמני ובין אם לצמיתות. כיוון שעם שובם לארץ הם צפויים לנקיטת הליכים, לרבות עיכוב יציאה מהארץ ועיקולים, הם נמנעים מלהגיע. לעתים, מתוך ייאוש אמיתי, הם פונים לגורמים שונים ומשלמים סכומי עתק כדי להסדיר את חובם, אך אז הם מגלים לדאבונם שנותרו מול שוקת שבורה וחובם לא הוסדר".

עו"ד ברגינסקי מזמינה את בעלי החוב ומכריהם ליצור עימה קשר דרך הפורום, "לשאול שאלות ולקבל המלצה באופן הכנה והמקצועני ביותר שיש על מנת שתוכלו לדעת כיצד להמשיך בתהליך ומה צפוי לכם".

"ניהול הפורום הוא שליחות אישית עבורי, הרבה מעבר לעבודה ולפרנסה. זהו האפיק שמאפשר לי לסייע להשיב את היהודים לארצם ולאפשר להם לפתוח דף חדש"

מעטים הם בעלי המקצוע שמנהלים פורומים לטובת הכלל. מדוע בחרת להקדיש חלק עיקרי מסדר יומך המקצועי לניהול הפורום?

"העשייה מניעה אותי ונותנת לי כוח. אני אמא, עורכת דין, נוטריונית וחברת מועצת העיר רחובות. עבורי, ניהול הפורום הוא שליחות אישית, הרבה מעבר לעבודה ולפרנסה. זהו האפיק שמאפשר לי לסייע להשיב את היהודים לארצם ולאפשר להם לפתוח דף חדש".

עוד היא מוסיפה: "כשיש אמון הדדי ותקשורת פתוחה, אפשר למצוא את דרך המוצא, יש פתרונות, יש תקווה, וזו לא עוד הבטחה, אלא תהליך שמהותו היא לסגור ולחלוט את החוב הפרטי ולסיים את העניין".

כיצד מתבצע התהליך להסדרת חובות מולך?

"התהליך מתבצע באמצעות פגישות וידיאו כשאין אפשרות לישראלים הנמצאים בחו"ל להיפגש פנים מול פנים. בערוץ זה יש מקום רב לאינטואיציה ויש צורך באמון הדדי ובשיתוף פעולה, שיש לו ערך רב".

"ההצלחה טמונה במשא ומתן נכון וענייני, שמשרת את האינטרסים של שני הצדדים, גם אם מדובר על משא ומתן ארוך שנמשך חודשים ואף לעתים שנים"

האם תוכלי לסייע במהירות לכל בעל חוב בהסדרת חובותיו כדי שיוכל לשוב מיד ארצה?

"אני נמנעת מלהבטיח הבטחות שלא תלויות בי ולא ניתן לקיים אותן, וזאת משום שרק הסכמות שנחתמו בהסכם הן בנות תוקף. אין משמעות משפטית למה שהוסכם עליו בעל פה, משום שתמיד אחד מהצדדים יכול לחזור בו. ההצלחה טמונה במשא ומתן נכון וענייני, שמשרת את האינטרסים של שני הצדדים, גם אם מדובר על משא ומתן ארוך שנמשך חודשים ואף לעתים שנים".

"גם במקרים של חובות שתפחו עם השנים, גם כאשר מדובר על חובות של מיליוני שקלים - אין לאבד תקווה ויש מה לעשות"

באילו מקרים ניתן מענה בפורום המשפטי להסדרת חובות לישראלים בחו"ל?

"המקרים מגוונים וביניהם קרובי משפחה שהסתבכו בחובות, לדוגמה צאצאים שהסתבכו בחובות, חובות שנוצרו כתוצאה מערבויות על משכנתה, חובות שנוצרו לאחר עזיבת הארץ והתגלו בדיעבד, ועוד. חשוב להדגיש מסיבות ברורות, כי לא מומלץ לשוב לארץ עד הסדרת החובות".

עו"ד ברגינסקי מבקשת לחזק את ידיהם של בעלי החוב, אלא שחשים שרובצת עליהם גיבנת המונעת מהם להגיע לארץ ולהתאחד עם יקיריהם: "דעו שיש תקווה, לא הכל אבוד ותמיד יש מה לעשות. גם במקרים של חובות שתפחו עם השנים, גם כאשר מדובר על חובות של מיליוני שקלים".

היא ממליצה להתרחק ממפרסמים שונים לגבי הסדרת חובות שמבטיחים הבטחות שווא ומדגישה כי "שיתוף פעולה, תקשורת פתוחה ואמון הדדי הם הדרך להצלחה לפתרון הבעיה". לסיכום היא אומרת: "אחד הרגעים המשמחים ביותר ביום עבודתי הוא לפגוש חייב שזה עתה נחת בארץ והגיע לומר לי תודה. זו השליחות שלי וגם זכות גדולה עבורי".

עו"ד קארין ברגינסקי מתמחה זה שנים רבות בהסדרת חובות לתושבי חו"ל. הפורומים אותם היא מנהלת אינם מהווים תחליף לייעוץ משפטי והמענה בפורום ניתן בגדר המלצה בלבד

סייעה בהכנת הכתבה: הילה שינזי-צור

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • הפתרון היצירתי שהוציא את המשפחה מהבור לאחר התאונה הטראגית

    הפתרון היצירתי שהוציא את המשפחה מהבור לאחר התאונה הטראגית

    מתווה יצירתי לשימוש בכספי ביטוח החיים של אב שהלך לעולמו ויועדו לבתו יאפשר לאלמנתו לצאת מחובות של מאות אלפי שקלים
    5 דק'
  • "רשות האכיפה הפכה להיות חממה לחייבים"

    "רשות האכיפה הפכה להיות חממה לחייבים"

    תקנות חירום שיצאו ממנהל ההוצאה לפועל בעת הסגרים במגיפת הקורונה ממשיכות להתקיים ללא זמן מוגבל והנהנים העיקריים הם החייבים, שמקבלים גיבוי מלא למשוך את חובותיהם. "כל אדם יכול לדחות את חובותיו ולהתנהל כך במשך שנים, עם גיבוי מלא מהמדינה", אומר עו"ד דקל יוגב ומסביר איך בכל זאת ניתן לקבל את הכספים מבעלי החוב
    5 דק'
  • יתרונות בהליך פשיטת רגל

    יתרונות בהליך פשיטת רגל

    הריבית הנמוכה, משך הזמן הקצר - אלו הם חלק מהיתרונות בהליך פשיטת רגל לעומת הליך של חייב מוגבל באמצעים
    1 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה