zap group mishpati logo

"חשוב שבכל התקשרות מקצועית יהיה לכם גיבוי"

לעתים אנו נקלעים לסכסוך ומוצאים את עצמנו נאשמים על לא עוול בכפינו. זה בדיוק מה שקרה לא', מפעיל בריכה באחד היישובים בשפלת יהודה, שנקלע לתביעה של עשרות אלפי שקלים. עו"ד ונוטריון מיכאל בן עדי מספר כיצד חילץ אותו מהבוץ

02.08.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
"חשוב שבכל התקשרות מקצועית יהיה לכם גיבוי"

ב-2018 פנתה חברה שהציגה עצמה כחברת הפקות למפעיל של בריכה ביישוב וביקשה לקיים שם מופע של הרכב מוזיקלי מוכר. המופע תוכנן להתקיים בחוה"מ סוכות. כנהוג באירועים מסוג זה, מפעיל הבריכה ביקש מחברת ההפקות שידאגו לכיסוי ביטוחי לאירוע. חברת ההפקות לא שיתפה פעולה, דחתה שוב ושוב את הצגת הכיסוי הביטוחי, ובסופו של דבר בסמיכות לאירוע הצהירה כי אין לה יכולת להציג כיסוי ביטוחי והמופע בוטל. חברת ההפקות תבעה את מפעיל הבריכה על עשרות אלפי שקלים בגין ההפסדים שספגה בשל ביטול האירוע.  

עו"ד מיכאל בן עדי, העוסק בתחום הנזיקין על כל היבטיו, ייצג את מפעיל הבריכה. לדבריו, חברת ההפקות ניסתה לאורך כל הדרך לגלגל את האשמה על מפעיל הבריכה, אך לא צלח לה.
"חברת ההפקות טענה שמפעיל הבריכה דרש אישורים לא רלוונטיים שלא היה אמור לדרוש אותם. בנוסף טענה החברה שזה היה בסמיכות לחגים והיה קושי לאתר חברת ביטוח שתיאות לכסות את האירוע. האמת היא שמפעיל הבריכה ניסה במשך כמה חודשים לבקש מהם שידאגו לביטוח האירוע, והודיע שללא ביטוח לא תתקיים הופעה".

"במקרה הנוכחי, אמנם לא היה הסכם אבל היה גיבוי – בהודעות כתובות, הודעות קוליות שמלמדות בזמן אמת מה היתה כוונת הצדדים"

חברת ההפקות טענה שהמפעיל ניסה לסכל את האירוע. מה שקרה במציאות היה הפוך מכך

למפעיל הבריכה הגיעו שמועות כי מדובר בחברת הפקות בעייתית והוא קיבל את הרושם שמדובר בהתנהלות שחוזרת כדפוס, ולכן ניסה לוודא שהכול יהיה כשורה מבעוד מועד. עו"ד בן עדי מדגיש שלמרות טענת חברת ההפקות שהמפעיל ניסה לסכל את האירוע, בפועל מה שקרה במציאות היה הפוך מכך – המפעיל ניסה לקדם את האירוע ואף עזר בפרסום אודות ההופעה. בד בבד דרש שוב ושוב שחברת ההפקות תבטח את האירוע והוא עשה הכל כדי לקיים אותו ואף הפנה את בעל החברה לסוכן ביטוח על מנת שיפיק פוליסת ביטוח שתאפשר את קיום ההופעה, אולם החברה לא שיתפה פעולה.

במהלך דיון הוכחות בבית המשפט, עו"ד בן עדי הצליח לסתור את טענות התובעת והוכיח לבית המשפט את צדקתו של הנתבע, כך שבסופו של יום דחה השופט את טענותיה של חברת ההפקה ואף חייב אותה לשלם את הוצאות המשפט, אותן טרם שילמה.

"הסיפור האמיתי שלדעתי התרחש כאן הוא שחברת ההפקות ככל הנראה לא הצליחה למכור את כמות הכרטיסים שנדרשת על מנת לכסות את הוצאות האירוע, והחליטה לבטל את האירוע ולגלגל את האשמה על המפעיל ולתבוע אותו", אומר עו"ד בן עדי ומוסיף כי יש חשיבות גבוהה לכך שכל התקשרות מקצועית תהיה מסודרת ומגובה במסמכים.

"חשוב שבכל התקשרות מקצועית יהיה לכם גיבוי"(1)

"חשוב לערוך הסכמים בכתב. במקרה הנוכחי, אמנם לא היה הסכם אבל היה גיבוי – בהודעות כתובות, הודעות קוליות שמלמדות בזמן אמת מה היתה כוונת הצדדים. אם מתקיימות שיחות טלפון שאינן מוקלטות, חשוב לגבות את מה שנאמר בהודעת טקסט, שתאשר את מה שנדון בשיחת הטלפון, על מנת שיהיו הוכחות כי אי אפשר לדעת לאן דברים יתגלגלו. בסופו של דבר אדם יכול למצוא את עצמו נתבע במאות אלפי שקלים על משהו שכלל לא עשה, ולפעמים פסק הדין הוא לא לטובתך, משום שאין לך הוכחות ולא התנהלת בצורה מסודרת", מסכם עו"ד בן עדי.

במקרה דנן, לשמחתו של הנתבע, הצדק יצא לאור ובית המשפט דחה את תביעת הסרק שהוגשה כנגד מפעיל הבריכה.

עו"ד ונוטריון מיכאל בן עדי

עו"ד ונוטריון מיכאל בן עדי

המשרד עוסק בעיקר בדיני נזיקין, לרבות: • תאונות דרכים • תאונות עבודה • ביטוח תאונות אישיות לתלמידים • תביעות למימוש זכויות למוסד לביטוח לאומי • תביעות נגד רשויות מקומיות • תביעות מול משרד הביטחון

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד ונוטריון מיכאל בן עדי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה