zap group mishpati logo

צוואה וירושה: כך תפתרו כל סוגיה

ענייני ירושה יכולים לגרום לריבים בין בני משפחה אבל עורך דין מנוסה ידע לפתור את הסוגיה ולגשר בין הצדדים על מנת למנוע אי נעימויות בעתיד

21.11.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
צוואה וירושה: כך תפתרו כל סוגיה

אחד מגורמי הסכסוך העיקריים בין בני משפחה הוא נושא הירושות והצוואות. המאבק המשפטי על חלוקת רכוש הנפטר יכול להיות גדוש ביצרים ורגשות, לכן מומלץ ואף מתחייב להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה, אשר יפעיל את שיקול דעתו וייצג אתכם באופן נאמן בפני בית המשפט.

ראשית, חשוב לדעת כי על עו"ד לענייני ירושה להגיע עם סט כלים חשוב ורלוונטי להתעסקות עם נושאים בתחום. מעבר לנושאים המקצועיים, שיכולים להיות די סבוכים ועם הרבה סעיפים, חשוב מאוד לבצע את ההליך עם רגישות רבה. יש מגוון רחב של עניינים טעונים ויכול להיות שגם מטעני עבר יעלו במהלך הדיונים על הירושה. לכן, יש חשיבות גדולה לשמירה על קור רוח ולהרגיע את הצדדים, כשכל אחד מהם חושב שהצדק איתו.

בבדיקות שנערכו בשנים האחרונות בתחום התברר כי רוב האנשים לא "מחכים" לירושה, אך כאשר היא ''על השולחן'', הם מבינים שיש להם הזדמנות חד פעמית להסתדר בחיים, לבטח אם האדם שנפטר היה אמיד. ההזדמנות לקבל כסף רב לעתים מעבירה אנשים על דעתם, במיוחד אם התהליך אינו מוסדר בצורה נכונה.

"כאשר משפחה מקבלת עובדה מוגמרת עם צוואה, הסיכוי לתככים הוא נמוך מאוד. יכול להיות שאנשים יהיו מעט לא מרוצים, אך הם ייאלצו לקבל את הגזירה מבלי יכולת לשנות אותה"

צוואה מפחיתה את הסיכויים לתככים במשפחה

אז אחרי שהבנתם כי אין הרבה דברים שיכולים לפלג משפחה מאוחדת, פרט לנושא הירושה וניהול העזבונות, הגיע הזמן שתיחשפו לדבריו של עורך הדין, תמיר חיון, בנושא. לדבריו, ''כאשר משפחה מקבלת עובדה מוגמרת עם צוואה, הסיכוי לתככים הוא נמוך מאוד. יכול להיות שאנשים יהיו מעט לא מרוצים, אך הם ייאלצו לקבל את הגזירה מבלי יכולת לשנות אותה. הדרך הזו אמנם נראית נוקשה להרבה אנשים, אך היא הכרחית לאור העובדה שיש הרבה מאוד דוגמאות של משפחות שהיו מאוחדות, עד שהגיע הרגע שבו צריך היה לחלק את כספי הירושה''.

ואכן, ירושות יכולות לשנות מקצה לקצה את חייהם של אנשים. סכומי כסף גדולים, לצד נכסים, יכולים למחוק משכנתאות ולהקל משמעותית על המחיה בישראל. לכן, פעמים רבות בקרבות ירושה מתגלים צדדים פחות נעימים של קרובי משפחה וכל הסיטואציה הופכת לנפיצה רגשית. לכן, כשניגשים לחפש עורך דין לענייני ירושה וצוואה, יש לחפש את האחד שידע לזהות את הלקוחות וינסח את המסמכים בצורה עדינה וטובה כדי שכל הצדדים יהיו מרוצים בסופו של דבר, על אף הקשיים.

עו"ד תמיר חיון, ששמו הולך לפניו בתחום זה, סייע לאורך שנות עבודתו גם בתחום הירושות והעזבונות. נסיונו בתחום, בקיאותו הרבה ברזי החוק ועבודתו המקצועית, כמו גם יחסו הקשוב והרגיש, הפכו אותו לשם דבר גם בתחום העזבונות והירושות. בשורה התחתונה, עו"ד תמיר חיון יוכל לבצע עבורכם את ההליך, תוך כדי שמירה על כבוד הדדי והאינטרס שלכם.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים