zap group mishpati logo

נפגעתם במקום העבודה? אל תוותרו על ייצוג משפטי

התנהלות לאחר פגיעה או תאונת עבודה מחייבת טיפול במספר חזיתות במקביל, החל בתביעה מול הביטוח הלאומי, עובר לתביעת המזיק במידת הצורך וכלה במימוש פוליסות ביטוחי חיים. ייצוג משפטי הוא הכרח בשל מורכבות הנושא, ולמי שמכיר את שני צידי המתרס יש יתרון נוסף משמעותי

03.02.23
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
נפגעתם במקום העבודה? אל תוותרו על ייצוג משפטי

משלח ידנו אינו מיטיב תמיד עם בריאותנו ושלמות גופנו. בין אם מדובר בשאיפת חומרים הגורמים לנזקים רפואיים, בכלי עבודה שלא עמדו בתקני בטיחות או אף בישיבה ממושכת שגורמת לבעיות גב - רבים מאיתנו משלמים מחירים כבדים כתוצאה מפגיעה שהתרחשה במקום העבודה. על פי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה עקב עבודתו של הנפגע ובמהלכה, כולל בדרך לעבודה או ממנה.

התנהלות לאחר תאונת עבודה מחייבת טיפול במספר מישורים במקביל: החל בתביעה מול הביטוח הלאומי, עובר לתביעת המזיק בבית המשפט במידת הצורך וכלה במימוש פוליסות ביטוחי חיים - תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה, שברים וכו'. לכן, במידה שעברתם תאונת עבודה, חשוב לפנות לשירותיו של עו"ד מומחה, שיוכל לסייע לכם לממש את זכויותיכם.

במידה שדרגת הנכות שנקבעה לכם עולה על 20%, הרי שאתם זכאים לקיצבת נכות חודשית. במידה שנכותכם עולה על 9% אך נופלת מ-20%, תהיו זכאים למענק חד פעמי

מה הם דמי פגיעה?

במידה שנפגעתם במהלך עבודתכם וחלה ירידה בכושר העבודה שלכם כתוצאה מכך, אתם זכאים לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. דמי הפגיעה ניתנים עבור פרק הזמן שבו לא יכולתם לעבוד, לתקופה של 13 שבועות לכל היותר. הפיצוי ניתן ב-91 יום הראשונים שלאחר הפגיעה. ככלל, עומד שיעור דמי הפגיעה ליום על 75% מהכנסתו של המבוטח (ברוטו) החייבת בתשלום דמי ביטוח לאומי בשלושת החודשים שקדמו להפסקת העבודה, לחלק ב-90. במידה שנגרם לכם אי כושר עבודה חלקי, ייתכן שתהיו זכאים לדמי פגיעה מופחתים.

מהי קיצבת נכות ומהו מענק נכות?

נפגעי עבודה שנקבעה להם דרגת נכות מעבודה עשויים להיות זכאים לקיצבת נכות מעבודה שתשולם להם מדי חודש, או למענק נכות מעבודה שישולם להם באופן חד פעמי. במידה שדרגת הנכות שנקבעה לכם עולה על 20%, הרי שאתם זכאים לקיצבת נכות חודשית. במידה שנכותכם עולה על 9% אך נופלת מ-20%, תהיו זכאים למענק חד פעמי. אם הנכות טרם התגבשה, לרוב הוועדה הרפואית תקבע נכות זמנית שבסיומה המבוטח יוזמן שוב לוועדה רפואית עד לקביעת נכותו הצמיתה.

הליך מימוש זכויות מול הביטוח הלאומי הוא הליך מתיש שעלול להימשך חודשים רבים ואף שנים ללא סיוע משפטי צמוד. יש לדעת כיצד להתנהל מול גוף ביורוקרטי זה כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות למבוטח

מהי תקנה 15?

בקביעת שיעור נכותו של המבוטח, מטרת הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי היא להתאים את דרגת נכותו של הנפגע ככל האפשר לנסיבותיו האישיות של פגיעתו. כך, ואם חלה ירידה בהכנסות המבוטח באופן ממושך לאחר התאונה לעומת הכנסותיו לפני התאונה, תופעל בדרך כלל תקנה 15, לפיה מוסמכת הוועדה הרפואית להוסיף עד מחצית מהנכות הרפואית שנקבעה למבוטח, בסייג שהנכות לפי תקנה 15 כשלעצמה לא תוכל לעבור את 19% הנכות.

מהי תקנה 18?

תקנה 18 - "נכה נזקק" - נועדה למי שנקבעה לו נכות זמנית חלקית ולאור אופי עבודתו מחד ואופי נכויותיו מאידך, הוא איננו מסוגל לשוב לעבודתו כפי שהיה לפני התאונה. אדם כזה רשאי לפנות לפי תקנה זו להגדלת נכותו ל-100% נכות רפואית.

מדוע יש צורך בסיוע של עורך דין בתביעות תאונת עבודה?

הליך מימוש הזכויות מול הביטוח הלאומי הינו מורכב וכולל הגשת תביעה, חתימה על כתב ויתור סודיות רפואית, מילוי טפסים וצירוף מגוון רחב של מסמכים רפואיים. לאחר מכן, יש להתייצב בפני ועדה רפואית ולעבור בדיקת רופא. מדובר בהליך מתיש שעלול להימשך חודשים רבים ואף שנים ללא סיוע משפטי צמוד. יש לדעת כיצד להתנהל מול גוף ביורוקרטי זה כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות למבוטח.

כיצד ניתן להגיש תביעת ביטוח לאחר תאונת עבודה?

במידה שיש לכם פוליסת ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות וכן הלאה, תוכלו להגיש תביעה נוספת למימושה. ראוי להדגיש כי פוליסות ביטוח אינן פשוטות לקריאה וסובלות מניסוחים מסורבלים ומעורפלים. בנוסף לכך, חברות הביטוח ממהרות לקדם הסדרי פשרה עם מבוטחים שנפגעו על מנת לקמץ בפיצויים. לכן, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח, כדי שיוכל להעניק לכם ייעוץ מקיף בנוגע לאפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם.

אחד מיתרונותיו המשמעותיים של המשרד גלום בעובדה שהוא נמנה על המשרדים הבודדים בארץ שמייצגים את הביטוח לאומי בתביעות שיבוב ונזקי גוף. כפועל יוצא מפעילותו משני צידי המתרס, נהנה המשרד מפרספקטיבה רחבה במיוחד בתביעות ביטוח

שחקן בולט בתחום נזקי גוף

אחד השחקנים הבולטים בתחום הוא משרד עורכי דין מאיר מזוז, המתמחה בכל תחומי הנזיקין ובפרט בתחומי הביטוח הלאומי, ביטוחי חיים, ביטוחי תאונות אישיות לתלמידים, נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות מדרכה וכלליות, דיני עזבונות וירושות ושירותי נוטריון. המשרד מלווה את הנפגע/ת ממועד התאונה, המשך בהגשת התביעה לגופים/ טריבונלים הרלוונטיים והמשך בייצוג הנפגע/ת בבית המשפט עד לקבלת הפיצויים.

אחד מיתרונותיו המשמעותיים של המשרד גלום בעובדה שהוא נמנה על המשרדים הבודדים בארץ שמייצגים את הביטוח לאומי בתביעות שיבוב ונזקי גוף. כפועל יוצא מפעילותו משני צידי המתרס, נהנה המשרד מפרספקטיבה רחבה במיוחד בתביעות ביטוח. עם לקוחותיו של המשרד בעבר ובהווה, ניתן למנות את עיריית באר שבע, המועצה הדתית באר שבע, המוסד לביטוח לאומי, מושב גבעולים, עמותת בית מוריה, עמותת הסיוע "כתף אל כתף" ולקוחות מסחריים ופרטיים רבים.

עו"ד מאיר מזוז הוא בוגר אוניברסיטת בר אילן במשפטים ועו"ד פעיל בבאר שבע משנת 1997. בנוסף, היה עו"ד מזוז מועמד לתפקיד שיפוט ושימש כדיין בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין. מאחוריו רקורד מרשים של מאות זכיות מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח השונות המציבות אותו בשורה הראשונה של הליטיגטורים בישראל. 

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד מזוז מאיר

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה